برگزاری آیین اختتامیه اولین جشنواره سراسری فضای مجازی در تبریز
کد خبر: 3654563
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

برگزاری آیین اختتامیه اولین جشنواره سراسری فضای مجازی در تبریز

گروه اجتماعی: آیین اختتامیه اولین جشنواره سراسری فضای مجازی کنگره ملی شهدای دانشجو با حضور سرلشکر صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، آیین اختتامیه اولین جشنواره سراسری فضای مجازی کنگره ملی شهدای دانشجو با حضور سرلشکر صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، محمدحسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور عصر روز گذشته در محل مجتمع فرهنگی پتروشیمی تبریز برگزار شد.
برگزاری آیین اختتامیه اولین جشنواره سراسری فضای مجازی در تبریز
محمدحسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، در این مراسم، با بیان اینکه فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید، خاطرنشان کرد: در فضای مجازی اگر از فرصت‌ها خوب استفاده کنیم، می‌توانیم حرف خود را به گوش تمام دنیا برسانیم و در مقابل نیز اگر خوب استفاده نکنیم تهدیدی برای جامعه و خانواده‌های ما خواهد بود.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری افزود: امروز فضای مجازی برای ما یک انتخاب نیست، بلکه فضای دومی است که به اندازه فضای حقیقی، حقیقت دارد، فضای مجازی دنیایی است بی‌انتها که فرصت، چالش و نگرانی تا بی‌نهایت در آن وجود دارد.
امید، با اشاره به اینکه امروزه در فضای مجازی فرصت برای پیشرفت و کسب ثروت فراهم است، گفت: در گزارشی خواندم که یک سامانه تامین خودرو در یک کشور بیشتر از شرکت مرسدس بنز درآمد دارد که این موضوع ظرفیت‌های بسیار فضای مجازی را نشان می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که تا 10 سال آینده بخش زیادی از ثروت دنیا در فضای مجازی خلق خواهد شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، با اشاره به برگزاری اولین جشنواره سراسری فضای مجازی و رسانه و کنگره‌ی ملی شهدای دانشجو در استان، افزود: جا برای کار در این حوزه بسیار زیاد است؛ در این راستا می‌توان دانشجویان را به تهیه اپلیکیشن‌ها تشویق کنیم که اولین آن می‌تواند برای دانشجویان ایثارگران خودمان باشد.
فرزان قالیچی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم، اظهار کرد: شهادت‌طلبی درس بزرگ عاشوراست که مردان بزرگی چون باکری‌ها، تجلایی‌ها، حججی‌ها و... را پرورش داده و تحویل جامعه داده است.
وی ادامه داد: چه بسیار دانشجویان شهیدی که با تحصیلات دانشگاهی و با بینش و آگاهی برای تحقق آرمان‌هایشان به میدان جنگ حق علیه باطل رفته و در علم و عمل سرآمد شدند.
وی افزود: شهید جان خود را برای اسلام، جامعه و مردم فدا می‌کند، از این‌رو وظیفه دولت و ملت است که با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره‌ی شهیدان، دین خود را در قبال این انسان‌های بزرگ ادا کنند.
قالیچی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ سراسری فضای مجازی و رسانه و کنگره ملی شهدای دانشجو توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی، بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با برگزاری این برنامه توانسته گامی در جهت پاسداشت ارزش‌ها و یاد و خاطره‌ی شهدا بردارد و به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن به فضای مجازی، بتواند سهمی در میدان جنگ نرم داشته باشد.
وی با اشاره به هجمه‌های دشمن در قالب جنگ نرم، ادامه داد: دانشگاهیان به عنوان افسران این جنگ باید آماده نبرد در این میدان بوده و سنگر را خالی نگذارند؛ اگر دیروز دشمن با تانک پشت مرز‌های ما بود، امروز با تکنولوژی به خانه‌ها نفود کرده است، از این‌رو باید خود را آماده نبرد در این میدان نبرد کنیم.
عبدالله شادی، مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، با بیان اینکه اختتامیه اولین جشنواره‌ی سراسری فضای و رسانه و کنگره ملی شهدای دانشجو در حقیقت افتتاحیه دومین دوره‌ این جشنواره است، خاطرنشان کرد: این جشنواره به همت روسای دانشگاه‌ها و تلاش دانشجویان بسیجی در سال بعد نیز همانند سال گذشته برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کنند.
وی افزود: در سال‌های آتی جشنواره علمی این کنگره توسط دانشگاه صنعتی سهند، جشنواره علمی-پزشکی و بزرگترین جشنواره وزرشی دانشجوبان استان توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز، جشنواره هنر برای دومین بار توسط دانشگاه هنر، جشنواره نشریات دانشجویی شمالغرب توسط دانشگاه شهید مدنی، دومین جشنواره سراسری فضای مجازی و رسانه توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی و... از جمله برنامه‌هاست.
گفتنی است، در پایان مراسم از تمبر جشنواره و همچنین تندیس سه شهید مدافع حرم دانشگاه جامع علمی کاربردی، شهید محسن حججی، شهید نومی‌گلزار و شهید محرم علی‌پور رونمایی شد.
برگزاری آیین اختتامیه اولین جشنواره سراسری فضای مجازی در تبریزبرگزاری آیین اختتامیه اولین جشنواره سراسری فضای مجازی در تبریزبرگزاری آیین اختتامیه اولین جشنواره سراسری فضای مجازی در تبریز
برگزاری آیین اختتامیه اولین جشنواره سراسری فضای مجازی در تبریزبرگزاری آیین اختتامیه اولین جشنواره سراسری فضای مجازی در تبریز
captcha