انتقاد استاندار خراسان‌جنوبی به شوراها برای انتخاب شهرداران
کد خبر: 3654565
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

انتقاد استاندار خراسان‌جنوبی به شوراها برای انتخاب شهرداران

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از عدم تعیین پنج شهردار استان، به شوراها اخطار داد تا هرچه سریعتر نسبت به تعیین شهرداران اقدام کنند و گرنه استانداری مجبور به مداخله در این مهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، محمد مهدی مروج الشریعه شب گذشته 26 مهرجاری در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با انتقاد از اینکه هنوز شهرداران پنج شهرستان استان انتخاب نشده‌اند، اظهارکرد: سرنوشت استان را نمی‌توانیم به خاطر سلایق گوناگون اعضای شوراها معطل گذاشت.

وی عنوان کرد: شوراهای شهر هر چه سریع‌تر نسبت به انتخاب شهرداران اقدام کنند در غیر این صورت استاندار مجبور به مداخله خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه در شورای تخصصی دولت و بخش خصوصی باید مبانی حقوقی و کارشناسی شده مورد بحث و بررسی قرار گیرد، بیان کرد: در شوراها و کارگروه‌ها نمی‌توانیم چیزی را مصوب کنیم که مغایر با مبانی قانونی باشد.

وی بیان کرد: مشوق‌های سرمایه‌گذاری آنچه در توان دولت و آن چه در اختیار استان است، مطابق قوانین برنامه ششم احصا شود.

مروج الشریعه عنوان کرد: برای جذب سرمایه‌گذار کاهش نرخ بانکی را پلکانی تنظیم و برای استان تصمیم‌گیری کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه نیافتگی استان را نباید مدام تکرار و آن را به‌عنوان یک افتخار پذیرفت، بیان کرد: ریسک و شجاعت برای تغییر وضعیت استان مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از خراسان جنوبی به‌عنوان یک استان دانشگاهی یاد می‌شود، اما سهم دانش‌بنیانی در صنایع و واحدهای تولیدی این استان تنها سه درصد است.


وی خواستار ورود پارک علم و فناوری به حوزه دانش‌بنیان شدن صنایع استان شد و افزود: واحدها فناور و نو آور شوند و کمک های فنی و اعتباری برای تغییر و تحول در این حوزه باید گذاشته شود.

مروج الشریعه با تاکید بر اینکه نباید بر مصائب استان ایستادگی کنیم، ادامه داد: باید تغییر و تحول در استان ایجاد شود و این بدون ریسک، برنامه‌ریزی و آسیب‌شناسی محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه باید مشکلات واحدهای صنعتی استان دسته‌بندی شود و شورا برای حل این مشکلات برنامه ارائه دهد، گفت: اگر برنامه اجرایی برای مشکلات ارائه نکنیم زخم های صنایع عمیق تر خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: مسئولان امر در این شورا مدل اجرایی تحقق و تغییر برای رفع آسیب‌های بخش صنعت و معدن و تولید و خروج از بحران را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از برخی شاخص‌های توسعه فاصله دارد، گفت: در جلسات فقط انتقال اطلاعات به یکدیگر نداشته باشیم، چرا که این مشکلی را حل نخواهد کرد.

مروج الشریعه بیان کرد: قدرت مطالبه‌گری اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی باید از دستگاه‌های ذی‌ربط بالا برود.


captcha