توزیع 3 هزار بسته آموزشی- بهداشتی در مدارس مناطق محروم خراسان جنوبی
کد خبر: 3654585
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

توزیع 3 هزار بسته آموزشی- بهداشتی در مدارس مناطق محروم خراسان جنوبی

گروه اجتماعی: مدیر آموزش وپرورش بیرجند طي سخناني از عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي توزيع ۳۳ هزار بسته آموزشي و بهداشتي به ارزش ۱۵ ميليارد ريال و اختصاص 3 هزار بسته به اين استان تقدير و آن را حركتي شايسته و ارزشمند عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، محمدرضا ضیایی امروز27مهرجاری طي سخناني از عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي توزيع ۳۳ هزار بسته آموزشي و بهداشتي به ارزش ۱۵ ميليارد ريال و اختصاص 3 هزار بسته به اين استان تقدير و آن را حركتي شايسته و ارزشمند عنوان کرد.
وی افزود: خیرین نیکو کار در مهر ماه سال جاری و طی دو مرحله چهار هزار و 500 ست کامل لوازم‌التحریر،کیف، صبحانه و کتاب به دانش‌آموزان نیازمند عشایر استان در چهار شهرستان مرزی استان کمک کردند.
ضیایی ادامه داد: به طور کلی خیرین نیکوکار و مؤسسات برون سازمانی از ابتدای سال تحصیلی جاری تا کنون نزدیک 520 میلیون تومان به دانش‌آموزان محروم و  نیازمند استان کمک کرده‌اند.
علی ناصری، فرماندار شهرستان بیرجند نیز این مراسم خیران را بازوان توانمند نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: لازم است خیران در کنار امر مقدس مدرسه سازی به تقویت توان علمی دانش آموزان محروم استان کمک کنند.
وی با بیان اینکه بنیه علمی دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم استان باید تقویت شود، یادآور شد: ضروری است خیرین نیکوکار در کمک به توسعه تجهیز ات علمی، آموزشی و آزمایشگاهی مدارس نیز توجه کنند.
حسین خزاعی مدير شعب خراسان جنوبی بانک قرض الحسنه مهرايران نیز گفت: در آستانه بازگشایي مدارس و با هدف برخورداري دانش آموزان مناطق محروم و روستايي براي ايجاد فرصت برابر تحصيلي، بانک قرض الحسنه مهر ايران نسبت به تهيه و توزيع اقلام آموزشي و بهداشتي اقدام نموده است.
وی افزود: در این بسته‌ها اقلامی همچون دفتر، خودکار، مداد، حوله، مسواک، خميردندان و دفترچه يادداشت قرار داده شده و هم اکنون اقلام يادشده به تعداد3 هزار بسته بین دانش آموزان مناطق محروم استان توزیع خواهد شد.
مدير شعب خراسان جنوبی بانک قرض الحسنه مهرايران اظهارکرد: هدف اصلی بانک توانمندسازی دانش آموزان مناطق محروم و دانش آموزان نخبه که توانایی مالی پایینی دارند، است.
خزاعی با بیان اینکه سیاست بانک قرض الحسنه مهرايران احیای فرهنگ قرض الحسنه و کمک به اقشار ضعیف  است، خدمت به محرومان را افتخاری برای بانک قرض الحسنه مهر ایران دانست.
پس از این مراسم، هیاتي متشکل از مدیران و معاونین آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان و مديريت شعب خراسان جنوبی بانک قرض الحسنه مهرايران به همرا جمعی از مسئولين با حضور در مدرسه شبانه‌روزي امام علی (ع) روستای امیرآباد ضمن برگزاري نشستي با دانش‌آموزان و كاركنان مدرسه، اقلام آموزشی-بهداشتی را بین دان اموزان توزیع کردند.

captcha