برگزاری انتخابات «شورای هیئات مذهبی» یزد در 10 حوزه انتخابیه
کد خبر: 3654640
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

برگزاری انتخابات «شورای هیئات مذهبی» یزد در 10 حوزه انتخابیه

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: پنجمین دوره انتخابات «شورای هیئات مذهبی» استان در روز 5 آبان‌ ماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی استان، همزمان با سراسر کشور در روز جمعه، پنجم آبان‌ ماه جاری برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام کارگر افزود: در حال حاضر یک هزار و 332 هیئت مذهبی دارای مجوز در استان فعالیت دارند.
وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه انتخابات، هر شهرستانیکه دارای 20 الی 50 هیئت مذهبی باشد، در شورای هیئات مذهبی پنج عضو اصلی و یک عضو علی البدل، شهرستان دارای 51 الی 150 هیئت، هفت عضو اصلی و دو عضو علی البدل و شهرستان دارای 151 تا 500 هیئت مذهبی 9 عضو اصلی و سه عضو علی البدل خواهند داشت.
کارگر گفت: این انتخابات در 10 شهرستان استان برگزار خواهد شد و  در مجموع 72 نفر در سطح استان به شوراها راه می یابند.
وی افزود: تاکنون در شهرستان اردکان 12 نفر، در ابرکوه 9 نفر، در بافق 8 نفر، در بهاباد 8 نفر، در تفت 18 نفر، در اشکذر 14 نفر، در خاتم 15 نفر، در مهریز 18 نفر، در میبد 19 نفر و در شهرستان یزد 26 نفر برای انتخابات این شورا ثبت نام کرده اند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: در مجموع و تا به امروز 147 نفر برای حضور در انتخابات شوراهای هیئات مذهبی استان یزد کاندیدا شده اند.
وی یادآور شد: این انتخابات از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر در 10 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد و زمان برگزاری انتخابات بنابر صلاحدید ستاد، تمدید خواهد شد.
حجت‌الاسلام کارگر از ثبت نام تشکل ها اعم از هیئات مذهبی، انجمن ها، مداحان و فرهنگی در سامانه طوبی خبر داد و گفت: بعد از ثبت نام در این سامانه افراد کد دائم دریافت می کنند و برگه فعالیت و مجوز آنها صادر می شود.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: افرادی که برای انتخابات شورای هیئات مذهبی کاندیدا می شوند باید در این سامانه ثبت نام کرده باشند.
کارگر در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص هیئات بانوان نیز گفت: تعدادی از هیئت های مذهبی دارای مجوز در استان به بانوان اختصاص دارد و تعدادی از بانوان نیز برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند.
captcha