رفتارهای انسانی در پیشبرد اهداف فرهنگی مؤثر است
کد خبر: 3654731
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

رفتارهای انسانی در پیشبرد اهداف فرهنگی مؤثر است

گروه فعالیت های قرآنی: مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از منابع مالی و بودجه‌ها، رفتارهای انسانی و اخلاقی است که می تواند در پیشبرد اهداف و برنامه های فرهنگی مؤثر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، محمد هادی‌نیا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، عصر روز گذشته در اختتامیه یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان و تجلیل از فعالان طرح اوقات فراغت آسمانی ها در تبریز اظهار کرد: یک هزار و٣٠٠ کانون و ٢٥٠ کتاب خانه در رشته‌‌های مختلف فعال است، در این جشنواره قرآنی، سال پیش حدود ٣٠٥ شرکت کننده داشته‌‌ایم که همه این توفیقات به کمک شما محقق شده است.
وی با بیان این‌که این مراکز بحث‌‌های فرهنگی، آموزشی و قرآنی‌‌شان را نه با اعتبار مادی بلکه با دغدغه اداره کرده‌‌اند، ابراز کرد: ادارات مرتبط به این موضوع آن قدر توان ندارند تا این مجموعه‌‌ها را بدون شما انسان‌‌های متدین و دغدغه مند اداره کنند.
هادی نیا با اعلام این‌که ما باید آمار کیفی را نیز مانند آمار کمی افزایش دهیم، اظهار کرد: این موضوع مهم است که ما به عنوان مسئول و دبیر کانون و یا به عنوان روحانی و هیئت امنای مسجد، کیفیت ارائه شده را در حدی می‌‌بینیم که فرزند و آشنای خود را به عنوان خدمات گیرنده در این مراکز بفرستیم.
وی افزود: از کارهای مهم مسجد جذب مردم جامعه به ویژه جوانان به مسجد و این کانون‌‌ها است؛ هر روحانی مسجدی اگر نتواند برای خانواده‌‌ی خود برنامه ریزی کند ناموفق است، این در مورد هیئت امنا و پایگاهیان و نمازگزارن نیز صادق است، نمود این برنامه ریزی در خانواده‌‌ی خود بزرگان مسجد در جدب جوانان و اقشار جامعه تاثیر بسیار دارد.
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان این که امروزه سواد رسانه‌‌ای بسیار مهم است، توضیح داد: مساجد باید از مراکز ارائه سواد رسانه‌‌ای باشند، ما به مهارت‌‌های حوزه‌‌های اجتماعی و معنوی در زندگی نیازمندیم، درست است که مسائل سیاسی و اقتصادی نیز در زندگی مهم است ولی مهارت‌‌های زندگی اجتماعی بسیار مهم تر می‌‌باشد و مساجد ما نیز باید آن ها را ارائه کنند.
captcha