طرح «نائب‌الشهید» در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود
کد خبر: 3655054
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳

طرح «نائب‌الشهید» در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود

گروه معارف: مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد خراسان‌جنوبی گفت: این کانون طرحی به عنوان طرح نائب‌الشهید به بعثه مقام معظم رهبری ارائه داده است و طبق این طرح هر زائر اربعین به نیابت از یک شهید در این راهپیمایی شرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، محمدعلی یعقوبی، مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد خراسان‌جنوبی، امروز29 مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کانون همبستگی فرزندان شاهد زیر نظر بیت مقام معظم رهبری فعالیت کرده و هدایت می‌شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته، گزارشات این طرح مورد استقبال بعثه و وزیر عراق قرار گرفت، افزود: سایتی به عنوان  nayebshahid.ir طراحی کردیم.
 مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این سایت شهدای جهان اسلام مشخص شده است که هر زائر می‌تواند شهید مورد نظر خود را انتخاب و به نیابت از او در این راهپیمایی شرکت کند.
یعقوبی با بیان اینکه این طرح امسال با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و وزیر کشور رونمایی شد، اظهار کرد:  در سال گذشته، خراسان‌جنوبی در این طرح برگزیده شد و از سوی بعثه مقام معظم رهبری مورد تقدیر قرار گرفت.
وی در خصوص فعالیت‌های امسال این کانون در راهپیمایی اربعین، تصریح کرد: سه موکب اختصاصی نائب‌الشهید در کشور عراق، عمود 285 و عمود 860 برپا می‌کنیم.
مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 17 نفر از استان به عنوان پرچمداران ولایت به این راهپیمایی اعزام می‌شوند، افزود:  برپایی چهار موکب مرزی در مرز شلمچه، چذابه، خسروی و مهران از دیگر فعالیت‌های این کانون است.
یعقوبی با بیان اینکه این کانون خدماتی چون ساخت عینک، تعمیرات کالسکه و ویلچر را در راهپیمایی اربعین انجام می‌دهد، تصریح کرد: پنج چرخ خیاطی و چندین نفر کفاش را اعزام می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در هر تخصص نزدیک پنج نفر نیروی متخصص این کار را اعزام می‌کنیم، افزود: تولید و توزیع کارت‌های نائب‌الشهید، تولید اپلیکیشن این طرح و تهیه و توزیع 20 هزار ماسک از دیگر فعالیت‌های این کانون در راهیمایی اربعین است.
مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد خراسان‌جنوبی بیان کرد: به زائران توصیه می‌کنیم به سایت نائب الشهید رفته و یک شهید از جهان اسلام را انتخاب کنند و به نیابت از آن شهید در این راهپیمایی شرکت کنند.
یعقوبی یادآور شد: از خانواده‌های شهدا نیز می‌خواهیم که به این سایت مراجعه و عکس شهید خود را در این سایت بارگذاری کنند.

captcha