صکوک بانک توسعه اسلامی منتشر شد
کد خبر: 3655361
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

صکوک بانک توسعه اسلامی منتشر شد

گروه اقتصاد: بانک «وربه» مدیریت انتشار صکوک بانک توسعه اسلامی به ارزش ۱/۲۵ میلیارد دلار را بر عهده داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، بانک توسعه اسلامی به تازگی صکوکی به ارزش ۱٫۲۵ میلیارد دلار با سرسید پنج ساله و نرخ بازده ۲٫۶۶۱ درصد منتشر کرده است. ۵۳ درصد مبلغ منتشر شده توسط سرمایه‌گذاران در اروپا، خاورمیانه و افریقا و ۴۷ درصد آن نیز توسط سرمایه‌گذاران در آسیا خریداری شده است. در این میان ۵۷ درصد مبلغ انتشار توسط بانک‌های مرکزی و نمایندگان رسمی آنها و ۴۳ درصد دیگر نیز توسط بانک‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خریداری شده است. شایان ذکر است در عرضه قبلی صکوک بانک توسعه اسلامی این مقادیر به ترتیب ۷۸ و ۲۲ درصد بوده است.
بانک «وربه» با همکاری گروهی از بانک‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، مسئولیت مدیریت عرضه و پذیره‌نویسی این صکوک را بر عهده داشته است. شاهین حمد الغنیم، مدیرعامل بانک وربه در این باره گفته است: «ما افتخار می‌کنیم که مدیریت انتشار صکوک بانک توسعه اسلامی را بر عهده داریم. این عرضه نشانه‌ای روشن از جایگاه برجسته بانک وربه است که با ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری با کمترین ریسک و بازده‌های پایدار، متمایز شده است».
او می‌افزاید: «این بانک پیش‌تر نیز صکوکی به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار منتشر و سرمایه‌گذارانی از کویت، خاورمیانه، افریقای شمالی و دیگر مناطق را جذب کرده بود که موفقیت چشمگیری در پذیره‌نویسی به همراه داشت. صکوک بانک وربه تقاضای زیادی از سوی موسسات مالی بین‌المللی، نهادهای دولتی و بانک‌های مرکزی در سطح منطقه و جهان دریافت کرده بود. موفقیت این بانک در بازاریابی صکوک منتشر شده در اوایل سال ۲۰۱۷ -که بیش از پنج برابر مبلغ انتشار، سفارش برای آن ثبت شده بود- عامل مهمی در تقویت روابط بانک با سرمایه‌گذاران در بازارهای منطقه و جهان به شمار می‌آید و موجب شده تا این بانک از جایگاه خوبی در مدیریت انتشار صکوک برخوردار شود».
الغنیم تاکید کرده است که بانک وربه راهبرد خود برای فعالیت به عنوان یک بانک سرمایه‌گذاری برتر در زمینه انتشار صکوک را ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری با بازده مناسب در بازارهای منطقه و جهان را برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آورد.
captcha