اختلاف افکنی و تجزیه کشورهای مسلمان از جمله اهداف کفار است
کد خبر: 3655550
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

اختلاف افکنی و تجزیه کشورهای مسلمان از جمله اهداف کفار است

گروه معارف: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان گفت: اختلاف افکنی و تجزیه کشورهای مسلمان از جمله اهداف کفار است تا بتوانند تسلط بیشتری بر آنها پیدا کنند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از دفتر امام‌جمعه اصفهان‌، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان در دیدار با خواهران فعال در حوزه فرهنگ دینی از کشور بوسنی و هرزگوین بر ضرورت حفظ وحدت میان مسلمانان تأکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین پیام‌هایی که لازم است از ایران به همه مسلمانان جهان منتقل شود، عدم پذیرش سلطه کفار است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه «ولَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً» تصریح کرد: ایران تنها کشوری است که به برکت انقلاب زیرسلطه کفار نیست و مستقل زندگی می‌کند و این آرزویی است که برای همه مسلمانان جهان داریم.
آیت الله طباطبایی نژاد با استناد به آیه «وَلَن تَرضىٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارى حَتّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم» خاطر نشان کرد: ما باید باور داشته باشیم که هیچگاه کفار صلاح ما را نمی‌خواهند و به نفع ما کاری انجام نمی‌دهند مگر اینکه از دین خود دست برداریم.
وی با اشاره به آیه 120 سوره آل‌عمران به معرفی دشمنان اسلام پرداخت و افزود: «إِنْ تَمْسَسْکُمْ حَسَنَهٌ تَسُؤْهُمْ وَ إِنْ تُصِبْکُمْ سَیِّئَهٌ یَفْرَحُوا بِها» اگر خیری به شما برسد آنها ناراحت می‌شوند، و اگر بدی به شما برسد خوشحال می‌گردند.
امام جمعه اصفهان اظهار داشت: یمن نمونه‌ای از اتفاقاتی است که عربستان به نیابت از دشمنان در منطقه رقم زده و موجبات خوشحالی آنها را فراهم آورده است.
نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: اختلاف افکنی و تجزیه کشورهای مسلمان از جمله اهداف کفار است تا بتوانند تسلط بیشتری بر آنها پیدا کنند، لذا ما به استناد آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النَّصاری‏ أَوْلِیاءَ» باید با هوشیاری کامل بدانیم که کفار دوست ما نیستند و این پیام را به همه مسلمانان دنیا برسانیم.
وی در پایان برای خواهران بوسنی و هرزگوین آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدوارم فعالیت‌های فرهنگی و دینی شما بزرگواران زمینه ساز وحدت بیشتر و تحقق آیه «أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» باشد.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام ابطحی، مدیر حوزه‌های خواهران استان اصفهان به معرفی میهمانان پرداخت و گفت: خواهران بزرگواری که مهمان جمهوری اسلامی ایران هستند در بوسنی و هرزگوین در جایگاه‌های حساس دولتی و خصوصی به فعالیت‌های فرهنگی و دینی مشغول هستند.
وی خاطر نشان کرد: امیدوارم تعامل بین این دو کشور بتواند پیام صلح و دوستی اسلام و ایران را به سراسر دنیا انتقال و تبلیغات سوء دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران را خنثی کند.
captcha