برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در کهگیلویه
کد خبر: 3655687
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵

برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در کهگیلویه

گروه فرهنگی: رییس ارشاد اسلامی کهگیلویه از برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، سیدایرج کاظمی‌جو، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه روز گذشته، 30 مهرماه در نشست هماهنگی انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران و چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوست دار کتاب، اظهار کرد: پایتخت کتاب ایران عنوانی است که هر سال به یک شهر شرکت‌کننده که براساس نظر هیئت داوران بهترین برنامه را برای ترویج کتابخوانی ارائه کرده باشد، اعطا می‌شود.
وی شاخصه‌های مهم در انتخاب این طرح را آیین‌های بومی هر منطقه و طرح‌های مناسب با ارزش‌های دینی عنوان کرد و افزود: تمام قاطبه و اقشار مختلف می‌توانند در این طرح دخالت داشته باشند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه کمک به توسعه پایدار فرهنگی و اجتماع محور شهرها، انسجام بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی، کشف، جذب و ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های محلی و بومی برای ترویح کتابخوانی و تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده را از اهداف کلی این طرح عنوان کرد.
کاظمی‌جو با بیان اینکه روستائیان و عشایر می‌توانند نامزد شرکت‌کننده در این جشنواره باشند، اضافه کرد: برای شرکت در این جشنواره ضروری است مجموعه فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مدارک و مستندات با امضای دهیار، رییس شورای اسلامی و مسئول کتابخانه‌ها به دبیرخانه استانی جشنواره مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به صورت مستقیم به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال شود.
وی تصریح کرد: هیئت داوران جشنواره از میان نامزدهای نهایی 10 روستا یا گروه عشایری برگزیده را به عنوان دوستدار کتاب معرفی و طی مراسمی با حضور شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی کشورمورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه ابراز کرد: متقاضیان شرکت‌کننده مدارک لازم را تا پایان وقت اداری 30 آذرماه از طریق پست به دبیرخانه مرکزی انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران به نشانی تهران خیابان شهید مطهری، خیابان فجر، شماره 7 ساختمان فجر ارسال کنند.
captcha