انسان برای رسیدن به عدالت محتاج دین است
کد خبر: 3655697
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

انسان برای رسیدن به عدالت محتاج دین است

گروه معارف: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، انسان را محتاج دین دانست و گفت: از نظر قرآن انسان هم در جنبه فردی به لحاظ توجه به هدف و سعادت خویش و پاسخگویی به نیاز فطریش و هم در جنبه اجتماعی برای رسیدن به عدالت، وحدت و آرامش محتاج به دین است.

حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: زندگی انسان اگر به خاطر دنیا باشد ارزش ندارد، بنابراین غرض از خلقت باید غیر از این باشد و زندگی در دنیا وسیله‌ای برای آن غرض باشد.
 وی انسان را محتاج دین دانست و  افزود: از نظر قرآن انسان هم در جنبه فردی به لحاظ توجه به هدف و سعادت خویش و پاسخگویی به نیاز فطریش و هم در جنبه اجتماعی برای رسیدن به عدالت، وحدت و آرامش محتاج به دین است.
وی با استناد به آیه 20 سوره حدید خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: بدانید زندگی دنیا تنها بازی و سرگرمی و تجمل پرستی و فخر فروشی در میان شما و افزون طلبی در اموال و فرزندان است.
 معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز یادآور شد: تا کسی دین خدا را نشناسد، چگونه می‌تواند به آن عمل کند و تا کسی دین دان نشود، چگونه می‌تواند دین دار باشد؟!
حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به فرموده امام رضا(ع) ادامه داد: ثامن الحجج امام رضا(ع) می‌فرمایند: از آن جا كه در آفرینش مردمان و استعدادهای آنان آنچه به طور كامل به مصالح‌شان رساند وجود نداشت و آفریدگار برتر از آن بود كه به چشم ظاهر دیده شود و ارتباط مستقیم با وی برقرار شود، چاره‌ای جز این نبود كه فرستاده‌ای معصوم میان او و آدمیان میانجی شود و امر و نهی الهی را به ایشان برساند.
وی افزود: پیامبران از جانب خداوند در قالب دین اموری را به انسانها تعلیم دادند كه آگاهی بر آن، جز از طریق وحی امكان پذیر نبود و انسان نمی‌توانست از غیر راه وحی و نبوت از آنها آگاه شود.
حجت‌الاسلام حمیدی تأکید کرد: قرآن كریم دین را یكی از فطریات انسان می‌داند و مردم را به پاسخگویی به این نیاز درونی می‌خواند.
captcha