بندگی برای خداوند یکتا انسان را به همه کمالات می‌رساند
کد خبر: 3655719
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

بندگی برای خداوند یکتا انسان را به همه کمالات می‌رساند

گروه اجتماعی: عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، اظهار کرد: بندگی برای خداوند یکتا و یگانه، انسان را به همه کمالات می‌رساند و موجودی که فقر ذاتی شاکله و حقیقت هستی‌اش را شکل می‌دهد، با چنین نوعی از بندگی، به غنایی می‌رسد که هیچ موجودی در هستی از آن بهره‌مند نیست.

صمد بهروز، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: بندگی برای خداوند یکتا و یگانه، انسان را به همه کمالات میرساند و موجودی که فقر ذاتی شاکله و حقیقت هستی‌اش را شکل میدهد، با چنین نوعی از بندگی، به غنایی میرسد که هیچ موجودی در هستی از آن بهره مند نیست.
وی با استناد به آیه 21 سوره بقره خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: ای مردم! پروردگار خود را پرستش کنید آن کس که شما و کسانی را که پیش از شما بودند آفرید، تا پرهیزکار شوید.
بهروز ادامه داد: اگر بخواهیم در زندگی بنده خوبی برای خدا باشیم باید اهل احسان باشیم و حتی درحال نداری اندکی از آنچه را داریم در راه رضای خدا انفاق نماییم.
وی افزود: بندگی در اسلام، مهمترین و اصلیترین عنصر در کنار توحید است.
این استاد دانشگاه با اشاره به فرموده امام حسین(ع) یادآور شد: حضرت اباعبدلله الحسین(ع) می فرمایند: اى مردم در خوبی‌ها با یکدیگر رقابت کنید و در بهره گرفتن از فرصت‏‌ها شتاب نمایید و کار نیکى را که در انجامش شتاب نکرده‌‏اید، به حساب نیاورید.
بهروز، دنیا را بهترین مکان برای کسب بندگی دانست و تاکید کرد: دنیا بهترین مکان تربیت الهی انسان و کسب بندگی است و اگر انسان نتواند از ابزار دنیا به خوبی بهره گیرد در حقیقت گرفتار خسران بزرگی است که در سوره عصر بیان شده است.
captcha