گسترش آرمان‌های حضرت محمد(ص) مهم‌ترین دغدغه‌ ابوطالب
کد خبر: 3655834
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

گسترش آرمان‌های حضرت محمد(ص) مهم‌ترین دغدغه‌ ابوطالب

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین محمود لطفیان سرگزی در همایش «ابوطالب اسوه مقاومت و ایمان»، گفت: حضرت ابوطالب تنها حفظ جان پیامبر را بر عهده نداشت، بلکه گسترش آرمان‌های ایشان نیز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ابوطالب بوده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقیه، اول آبان‌ماه در همایش «ابوطالب اسوه مقاومت و ایمان» که در مسجد شهرک امام حسین(ع) قم برگزار شد، با اشاره به پایمردی و ايمان حضرت ابوطالب آن انسان بزرگ و نامدار و سالار مکه و یگانه حامی خاتم پیامبران حضرت محمد(ص)، گفت: یکی از افتخارهای بزرگ برای ابوطالب و همسر فداکارش فاطمه بنت اسد، کفالت و میزبانی پیامبر خدا(ص) از سوی حضرت عبدالمطلب است.
کارشناس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: حضرت ابوطالب تنها حفظ جان پیامبر را بر عهده نداشت بلکه گسترش آرمان‌های او نیز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ابوطالب بوده است.
لطفيان گفت: نخستین گام پیروزی در سایه مقاومت ابوطالب شکل گرفت و چنین توفیقاتی در آن زمان حساس جز در سایه عنایت‌های الهی و حمايت‌ها و پایمردی‌های ویژه سردار مکه حضرت ابوطالب آن مرد ایثارگر امکان‌پذیر نبود.
مدرس مرکز تخصصی نماز بیان کرد: حضرت ابوطالب بیشترین حق و احترام را بر پیروان اسلام داشته و دارد؛ نه تنها حضرت ابوطالب خود، سبب دلگرمی و پشتوانه رسول خدا(ص) بود که دیگران، به‌ویژه فرزندانش را به پیروی از او تشویق می‌کرد. ابوطالب با شناخت خود از مردم لجوج پس از خود نگران برادرزاده‌اش حضرت محمد مصطفی(ص) بود، لذا یکی از کارهای ابوطالب به محاکمه کشاندن وجدان قریش بود.
وی با بیان اینکه ابوطالب سمبل و آئینه تمام‌نمای شخصیتی در خداپرستی، زهد، اخلاق، شجاعت، سیاست، دانش، و یک مسلمان واقعی محسوب می‌شود، عنوان کرد: در حالی که قلب ابوطالب مملو از ایمان به رسول خدا(ص) بود در ظاهر به‌خاطر تقیه و مصلحت‌اندیشی از اظهار اسلام، امتناع ورزید تا بتواند از برادر‌زاده‌اش حمایت و دفاع کند. ابوطالب آن مرد فداکار نستوه، سه سال در شعب، هر شب بستر خواب پیامبر خدا را جابجا می‌کرد و فرزندش علی را به جای او می‌خواباند.
لطفیان اظهار کرد: ابوطالب به‌عنوان مشاور فرهیخته به حق توانست با مدیریت و سیاست، و بسیج عمومی و عزم پولادین بزرگ‌ترین افتخارها را در تاریخ اسلام از آن خویش کند و قطع‌نامه ننگین را خنثی کند؛ او تا پای جان در برابر کافران قریش که همه منافع خود را بر باد رفته می‌دیدند ایستاد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نورزید.
captcha