رشد و تعالی انسان با تمسك به آموز‌های قرآن تكامل می‌یابد
کد خبر: 3656012
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
پناهی:

رشد و تعالی انسان با تمسك به آموز‌های قرآن تكامل می‌یابد

گروه فعالیت‌های قرآنی: كارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی داراب با بیان اینكه تدبر و فهم در قرآن کریم بسیار مهم است، افزود: رشد و تعالی انسان تنها با تمسک به آموزه‌‌های قرآنی و مذهبی بارور شده و تکامل می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حامد پناهی، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان داراب امروز، اول آبان‌ماه گفت: اگر ما به آثار خواندن قرآن توجه و قرآن را مانند دوستی در زندگی انتخاب کنیم، آیاتش را بخوانیم و در معانی آسمانی‌اش تفکر کنیم، پس از مدتی زندگی‌مان سرشار از نور، روشنایی، طراوت و زیبایی خواهد شد.

وی با بیان اینكه تدبر و فهم در قرآن کریم بسیار مهم و توجه به قرآن کریم در ابعاد مختلف زندگی قابل توجه است، افزود: رشد و تعالی انسان تنها با تمسک به آموزه‌‌های قرآنی و مذهبی بارور شده و تکامل می‌یابد و اگر بتوانیم تعامل با دنیای پیرامون خود را به درستی تبیین کنیم می‌توانیم به نتایج ارزشمندی دست یابیم.

پناهی همچنین با یادآوری تأكیدات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج سبك زندگی ایرانی ـ اسلامی گفت: متون فراوانی در کتب دینی و مذهبی از جمله قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و رساله الحقوق امام زین‌العابدین(ع) در خصوص سبک زندگی وجود دارد که می‌تواند برای تحقق توصیه مقام معظم رهبری در حرکت به سمت پیاده شدن سبک زندگی اسلامی مؤثر واقع شود.

کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی در پایان تأکید کرد: قرآن کریم روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در برگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد و به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کاربندد موفقیت کسب خواهد کرد اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد دچار خسارت و ضرر خواهد شد.

captcha