گناه یکی از عوامل بازدارنده قرب الهی است
کد خبر: 3656125
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

گناه یکی از عوامل بازدارنده قرب الهی است

گروه اجتماعی: کارشناس حلقه‌های صالحین بانوان در شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، گناه را عامل دوری انسان از خداوند و یکی از عوامل بازدارنده در نزدیک شدن به پروردگار بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، بی بی زهرا سید رضایی، کارشناس حلقه های صالحین بانوان در شرکت توزیع نیروی برق استان یزد 1 آبان ماه در جمع بانوان این شرکت در سخنانی با موضوع مهربانی خدا ضمن توصیف صفات خداوندی، لازمه خداشناسی را خود شناسی بیان کرد و گفت: از طریق خداشناسی پی می بریم که خدا همه چیز را به خاطر انسان خلق کرده و بهترین آن ها یعنی اهل بیت، آمده اند تا اهل نجات انسان باشند.
وی بی توجهی به قرآن را به عنوان یکی از دلایل ناآشنایی بندگان با خدا عنوان کرد و افزود: گناه، یکی دیگر از عوامل دوری با خداوند متعال بوده و انسان را از تفکر در برابر عظمت او باز می دارد.
رضایی با اشاره به اینکه شیطان در دو زمان بین طلوعین و نزدیک غروب  باعث غفلت انسان می شود، بیدار ماندن بعد از نماز صبح و توجه به عبادت خداوند و قرائت ادعیه قرآنی پیش از غروب آفتاب  را در جلب روزی موثر خواند.
رضایی با بیان اینکه بعد از هر نماز، یک دعا به استجابت می رسد، متذکر شد: بعد از خواندن نمازهای یومیه، پسندیده است تا نماز گزار خواسته و دعای خود را به پیشگاه پروردگار عرضه کند تا از درگاه پر از کرامت خداوند بهره مند شود.
کارشناس حلقه های صالحین خواهران، پرهیزکاری و مراقبت در برابر گناهان چشم و زبان را بسیار حائز اهمیت دانست و خواهران رابه مراقبه و عفت گفتار و پرهیز از نگاه بد توصیه کرد.
captcha