معرفی 3 پایگاه اینترنتی پُركاربرد برای زائرین اربعین
کد خبر: 3656182
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

معرفی 3 پایگاه اینترنتی پُركاربرد برای زائرین اربعین

گروه شبکه اجتماعی: پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه‌ مقام معظم رهبری با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی زائران در زمینه راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، 3 پایگاه اینترنتی را برای زائران حسینی معرفی كرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام روزبه بركت رضایی، مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین با آنكه سفری معنوی و روحانی است، اما برای استفاده مطلوبتر از فضای زیارت نیازمند اطلاعات و آموزش‌هایی است كه زائران نمی‌توانند آن را فقط با جست و جو در میان هزاران سایت اینترنتی و شبكه اجتماعی كه گاها اخباری از رویداد اربعین منتشر می كنند، به دست آورند و این جست‌وجوها معمولا كاری وقت‌گیر و خسته‌كننده است؛ بعثه مقام معظم رهبری از چند سال قبل منبعی مستقیم برای دسترسی به اخبار و آموزش‌های مورد نیاز زائران اربعین و عتبات فراهم كرده است.

وی افزود: زائران اربعین با هر سطح علمی با استفاده از 3 پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری می‌توانند به سادگی از آخرین و جدیدترین اخبار پیاده‌روی اربعین و نیز آموزش‌های مورد نیاز این سفر معنوی بهره‌مند شوند.

برکت رضایی در معرفی نخستین ویژه نامه گفت: پرتال بعثه مقام معظم رهبری به عنوان نخستین پایگاه تخصصی حج و زیارت، علاوه بر اینكه پاسخگوی حجم قابل توجه نیازهای مسافران سرزمین وحی، عتبات عالیات و سایر سرزمین‌های مقدس و اماكن متبركه است، یك مرجع محتوایی و آموزشی در حوزه‌های حج و زیارت برای كاربران اینترنتی است به طوری‌كه تمامی قابلیت‌های یك رسانه دیجیتال برای ارائه نكات آموزشی به زائران اماكن مقدسه و متبركه را به میدان آورده است كه از انتشار لحظه به لحظه اخبار عتبات عالیات می‌توان به عنوان بخشی از ظرفیتی نام برد كه این پایگاه در فضای مجازی ایجاد كرده است و این پرتال ویژه نامه اینترنتی به نشانیhajj.ir/67در اختیار مخاطبان قرار داده است.

مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری عنوان كرد: دومین ویژه‌نامه اینترنتی عتبات عالیات به نشانیhajj.ir/603 با هدف آموزش تكمیلی و اطلاع‌رسانی زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات در فضای مجازی است.

حجت الاسلام بركت رضایی خاطرنشان كرد: آخرین و جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به پیاده روی اربعین حسینی، بانك اماكن، بانك فیلم، نگارخانه، بانك نرم‌افزاری، فرهنگ زیارت، ‌آموزش مكالمه عربی، نقشه‌های مواصلاتی نجف و كربلا، آب و هوا و پخش زنده حرم‌های مطهر حضرت اباعبدالله الحسین، ‌حضرت عباس و حضرت امام علی (ع)» و پاسخ به شبهات از دیگر محتویات این ویژه‌نامه است.

مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری دسترسی به اطلاعات و متن كامل بیش از ۳۵ كتاب در حوزه تخصصی عتبات عالیات از طریق كتابخانه تخصصی حج در اینترنت را از دیگر مطالب درج شده در این ویژه‌نامه برشمرد.

وی گفت: آخرین ویژه نامه اینترنتی به نشانی hajj.ir/78/اربعین نیز به ارائه آخرین اخبار و اطلاعات پیاده روی اربعین پرداخته است

مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان كرد: در این سه پایگاه اینترنتی روزانه ده ها خبر مرتبط با پیاده روی اربعین و عتبات عالیات انتشار می‌یابد و زائرین حسینی می‌توانند از بخش‌های مختلف این سه پایگاه اینترنتی استفاده كنند.


captcha