اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به اردبیل سفر می‌کنند
کد خبر: 3656221
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به اردبیل سفر می‌کنند

گروه اجتماعی: عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه به اردبیل سفر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حسین پیرموذن عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران روز گذشته یکم آبان‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در این سفر سعی می شود مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان اردبیل در بخش کشاورزی طرح تا زمینه اصلاح و تصویب قوانین شایسته در حل این معضلات و مشکلات فراهم شود .
وی با بیان اینکه کشاورزان اردبیل از مرحله کشت و زرع محصولات خود تا مرحله نگهداری یا به اصطلاح داشت و همچنین برداشت با چالش هایی روبرو هستند افزود: تولید کنندگان در بخش زراعی ، باغی و دامی در عرضه محصول در بازار، بازاریابی و صادرات مشکلاتی دارند که با تدبیر مناسب و راهکار منطقی می توان این موانع را از پیش رو برداشت.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل نمونه این مشکلات را پرداخت نشدن بموقع بهای محصولات خریداری شده به شکل تضمینی ، نبود تعادل بازار در بخش عرضه و تقاضا و ضرر و زیان کشاورز بیان کرد و افزود: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های استانی به راحتی می توانند در این زمینه برنامه ریزی منسجمی را انجام دهند تا تولیدکنندگان در بخش کشاورزی نه تنها متضرر نشوند بلکه با راهبرد اقتصاد مقاومتی به سود و منفعت مشروع خود نیز دست یابند.
پیرموذن بیان کرد: در نشستی که با اعضای کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس خواهیم داشت به عنوان مدافع بخش خصوصی راهکارها و پیشنهادات خود را در رفع مشکلات ارائه می کنیم و امیدواریم نمایندگان مجلس نیز با ابزارهای قانونی و نظارتی خود زمینه تسهیل امور را برای تلاشگران این عرصه توانمندی اقتصاد کشور فراهم آورند.
وی افزود: بحران انتقال آب ارس به سایر حوضه ها از دیگر چالش های بخش کشاورزی و استانی است که در این نشست با همراهی فعالان محیط زیست و آب به این موضوع پرداخت خواهد شد.
سال گذشته نیز اعضای کمیسیون عمران و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به اردبیل سفر کردند.
captcha