دولت به گندمکاران تسهیلات مالی می‌دهد
کد خبر: 3656225
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

دولت به گندمکاران تسهیلات مالی می‌دهد

گروه اجتماعی: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به آن دسته از گندمکارانی که تاکنون مطالبات خود را به‌صورت کامل دریافت نکرده‌اند به ازای هر هکتار مبلغ 10 میلیون ریال تسهیلات بدون اخذ وثیقه پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، عدیل سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل روز گذشته یکم آبان ماه در جمع تعدادی از خبرنگاران افزود: این تسهیلات برای تسهیل در تهیه بذور و کودهای مورد نیاز کشاورزان برای کشت پائیزه به پرداخت می شود که با وصول مطالبات بازپرداخت خواهد شد. 
وی بیان کرد: تا کنون عملیات کشت گندم دیم در سطح 135 هزار هکتار و گندم آبی در سطح 23 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل به پایان رسیده است و بر اساس برنامه ابلاغی سطح زیرکشت گندم دیم امسال به 235 هزار هکتارو گندم آبی به 69 هزار هکتار افزایش خواهد یافت. 
رضا کریمی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی وعضو کمیسیون کشاورزی مجلس نیز چند روز پیش به ایرنا گفت که گندمکاران در ازای تاخیر پرداخت بهای محصول خود از سوی دولت سود تاخیر خواهند گرفت.
وی افزود: بر اساس پیگیریهای انجام شده نمایندگان استان اردبیل، دولت مکلف شده طبق رویه معمول بانک ها در پرداخت سود سپرده ها علاوه بر پرداخت بهای قیمت گندم تحویلی سود بانکی تاخیر در پرداخت را نیز به کشاورزان پرداخت نماید.
بر اساس اعلام مسئولان عمده مطالبات گندمکاران پرداخت شده و تنها 27 درصد بدهی دولت از این بابت باقی مانده است.
captcha