پوشش و حفظ عفاف، خاص دنیای اسلام نیست
کد خبر: 3656233
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد:

پوشش و حفظ عفاف، خاص دنیای اسلام نیست

گروه معارف: رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد، با بیان اینکه مسئله پوشش و حفظ عفاف خاص دنیای اسلام و حتی دنیای ادیان توحیدی نیست، اظهار کرد: براساس زمینه فطری، حتی جوامع اولیه و به دور از تمدن و مذهب هم آن را مورد توجه خود قرار داده‌اند و در همه جوامع و ملل به صورت‌های گوناگون، کم و بیش وجود داشته است، اما با آمدن اسلام این مسئله به‌عنوان یک حکم تکلیفی و ضروری برای زنان تعیین شد.

حجت‌الاسلام جلیل درویشی در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، اظهار کرد: عفاف و حجاب دو ارزش اخلاقی در جامعه بشری به‌ویژه جوامع اسلامی است که همواره در کنار هم و گاه به جای هم به کار رفته‌اند.
وی حجاب را یک امر ظاهری و بیرونی دانست و افزود: پوشش ظاهری افراد، به‌ویژه زنان را حجاب می‌گویند، اما عفاف و حیا، یک حالت درونی است که انسان را از گناه وحرام باز می‌دارد و آثار آن در گفتار و کردار انسان نمود پیدا می‌کند،حجاب در حقیقت همان نمود عفاف در نوع پوشش است.
حجت‌الاسلام درویشی با بیان اینکه مسئله پوشش و حفظ عفاف خاص دنیای اسلام و حتی دنیای ادیان توحیدی نیست اظهار کرد: براساس زمینه فطری، حتی جوامع اولیه و به دور از تمدن و مذهب هم آن را مورد توجه خود قرار داده اند ودر همه جوامع و ملل به صورت های گوناگون، کم و بیش وجود داشته است، اما با آمدن اسلام این مسئله به‌عنوان یک حکم تکلیفی و ضروری برای زنان تعیین گردید.
وی بیان کرد: عفاف و حجاب در رفتار فاطمه(س) نمود کاملی دارد که با افتخار می توان گفت که در میان زنان جهان حضرت فاطمه ى زهرا (س) بسیار پاکدامن و عفیف بودند و در طول زندگى خویش،در خانه و خانواده و روابط اجتماعی تجسم عینی حیا وعفاف به حساب مى آمدند.
حجت‌الاسلام درویشی عنوان کرد: حضرت (س) اگرچه نمونه کامل یک زن مسلمان در تمام اوصاف و کمالات اسلامى به‌ویژه در حجاب و عفاف بود، ولى مسائل سیاسى و اجتماعی را نیز در مواقع حساس نادیده نمى گرفت،ودر صورت لزوم در اجتماع حضور می یافت وبه مبارزه می پرداخت و حتی در مجامع عمومى و خصوصی به مناظره نشست وبه روشنگری پرداخت، ولى در عین حال هرگز از پرده حجاب کامل و عفاف لازم بیرون نرفت.
captcha