استقرار ۸۰۰ آمبولانس و ۸ بیمارستان صحرایی در مرزهای ایران و عراق برای مراسم اربعین
کد خبر: 3656243
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کولیوند اعلام کرد:

استقرار ۸۰۰ آمبولانس و ۸ بیمارستان صحرایی در مرزهای ایران و عراق برای مراسم اربعین

گروه سلامت: سرپرست اورژانس کشور از استقرار ۸۰۰ آمبولانس و ایجاد ۸ بیمارستان صحرایی برای خدمات دهی به زوار اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور در مراسم اعزام کاروان بهداشت و درمان اربعین که امروز، دوم آبان‌ماه، با حضور وزیر بهداشت در محل برگزاری مانورهای امداد و نجات برگزار شد، با بیان اینکه امروز کاروان سلامت وزارت بهداشت جهت ارائه خدمات سلامت به زائرین اربعین حسینی اعزام می‌شود، اظهار کرد: این کاروان شامل پزشکان، پیراپزشکان و نیروهای فوریت‌های پزشکی است؛ در عین حال کارشناسان بهداشت محیط و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر نیز این کاروان را همراهی می‌کنند.

وی با بیان این که کاروان بهداشت و درمان اربعین در چهار مرز غربی کشور مستقر می‌شوند، عنوان کرد: البته اقدامات ما در مرزهای شرقی هم از سوی متخصصان بهداشتی آغاز شده؛ زیرا برخی از خانم‌ها و آقایان از افغانستان و پاکستان نیز برای حضور در مراسم اربعین وارد می‌شوند؛ بر این اساس غربالگری بهداشتی و مدیریت بیماری‌های واگیر در این بخش بسیار ضرورت دارد.

کولیوند با بیان اینکه همکاران فوریت‌های پزشکی نیز در پایگاه‌های اورژانس مستقر هستند و خدمات جاده‌ای را ارائه می‌دهند، گفت: این نیروها در مرزها هم مستقر می‌شوند، در عین حال در مرزهای غربی چهار بیمارستان صحرایی و بیمارستان cbrn و چهار بیمارستان جنرال فعالیت می‌کنند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور از ایجاد هشت بیمارستان صحرایی ۳۵ تا ۶۰ تخت خوابی در مرزهای ایران و عراق خبر داد و گفت: در طول مسیر کرمانشاه تا قصرشیرین در هر ۱۰ کیلومتر یک آمبولانس و در هر ۱۵ کیلومتر یک اتوبوس آمبولانس قرار دارد که هر اتوبوس آمبولانس خودش به مثابه یک درمانگاه است.

کولیوند ادامه داد: برای مراسم اربعین حسینی یک سال در حال برنامه‌ریزی بودیم و امکاناتمان نسبت به سال قبل سه برابر شده است و کاروان سلامت ما در چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه مستقر می‌شود.


وی با بیان اینکه تعداد ۸۰۰ آمبولانس در چهار مرز مستقر می‌شوند، گفت: همه همکاران بهداشت محیط و مرکز مبارزه با بیماری‌های واگیر در مراکز توزیع غذا نظارت و کنترل دارند. زیرساخت‌های اصلی بیمارستان‌های مهران، قصرشیرین و سرپل ذهاب تکمیل شده و تخت‌های ویژه آنها گسترش یافته است؛ همچنین امسال دیالیز سیار و خدمات دندان پزشکی پرتابل هم به خدمات وزارت بهداشت اضافه می‌شوند.

وی اظهار کرد: ۱۰۰ نفر از تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی در عراق در چهار قرارگاه نجف، کربلا، سامرا و کاظمین حضور دارند و بیمارانی که در مراکز درمانی عراق بستری می‌شوند را پایش می‌کنند. همچنین تعدادی متخصص داخلی، زنان، مغز و اعصاب و دیگر تخصص‌ها را برای بیمارستان‌های عراق اعزام کردیم.

وی بیان کرد: چهار درمانگاه در نجف و کربلا و هشت موکب بین راهی از سوی مرکز حج هلال احمر ارائه خدمت می‌کنند. همچنین نیروهای ایرانی در عراق با کارت‌های بهداشتی عراق بر موکب‌ها نظارت می‌کنند.

captcha