مسجد پادزهری برای آسیب‌های اجتماعی/ روحانی مسجد منظم و با جوانان رفیق باشد
کد خبر: 3656248
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
حجت‌الاسلام گلپایگانی:

مسجد پادزهری برای آسیب‌های اجتماعی/ روحانی مسجد منظم و با جوانان رفیق باشد

گروه جامعه: رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به نقش مسجد در حکومت اسلامی و کاهش آسیب‌های مسموم کننده موجود در کشور آن را پادزهر مشکلات دانست و گفت: مهمترین مسئله بعد از مسجدسازی اداره و نظم و انضباط روحانی برای جلب و جذب جوانان به مسجد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاح و بهره‌برداری 200 مسجد و مرکز فرهنگی برکت که امروز دوم آبان‌ماه، در محل نمایشگاه دستاوردهای بنیاد برکت برگزار شد، گفت: اولین بنایی که در کره زمین ایجاد شد خانه کعبه بود که بیشتر مفسرین معتقدند این بنا به دست حضرت آدم ساخته و به دست حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) پایه‌های آن بالا برده شد.

وی در ادامه با طرح این پرسش که چه کسی باید مسجد بسازد و آیا هر کسی توفیق آن را در که در این مسیر قرار گیرد؟، اظهار کرد: تنها کسانی این توفیق را دارند که به گفته قرآن مؤمن بوده و به قیامت باور داشته باشند و اقامه نماز کرده و زکات خود را بپردازند؛ این مشخصات کسانی است که توفیق ساخت مساجد را دارند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه مسجد جایگاه مهم و مؤثری در حکومت اسلامی دارد، افزود: از پیامبر(ص) روایت است که خداوند فرمودند: خانه‌های من در زمین، مساجد هستند و این مساجد آسمان را نورافشانی می‌کنند، همان گونه که ستارگان به طرف زمین نورافشانی می‌کنند مساجد هم به طرف آسمان نورافشانی می‌کنند.

وی در ادامه گفت: مساجد خانه افراد متقی است و هر کسی که مسجد خانه او باشد خداوند رحمت و آسایش او را تضمین کرده است؛ این امر یعنی کسی که متقی و مسجد خانه او شد اجازه عبور از پل صراط از سوی خداوند به او عنایت می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی تصریح کرد: قرآن می‌فرماید همه اهل آدم به جهنم می‌روند ولی این رفتن متفاوت است و آنهایی که مؤمن هستند به سرعت و همچون برق از آن عبور می‌کنند و در این میان حضرت علی(ع) دوستان خود را جدا می‌کند و یکی از کسانی که ایشان جدا می‌کند کسانی هستند که مسجدسازی می‌کنند.

وی ادامه داد: روایت است هر کسی که قدمی برای حرکت به مسجد برمی‌دارد، در هر قدم خداوند سه چیز را به او عنایت می‌کند، اول اینکه 10 حسنه به او می‌دهد، دوم گناهان او کم می‌شود، سوم اینکه 10 درجه مقام او را بالا می‌برد. در مسئله مساجد احادیث بسیاری داریم و باید بدانیم که یکی از مدعیان روز قیامت همین مساجد و روحانیون هستند. خداوند می‌فرمایند به عزت و جلالم قسم، کسانی که تارک مسجد هستند یک نماز از آنها را نمی‌پذیرم و لذا مسجد سکوی پرش به آسمان است و اخوت اسلامی را ایجاد می‌کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه مسجد فقط برای نماز نیست، گفت: اولین کاری که پیامبر(ص) بعد از ورود به مکه انجام داد ساخت مسجد بود و این نشان از اهمیت مسجد در اسلام دارد و اگر ما بخواهیم فرزندان خود را بیمه کنیم باید راه مسجد را پیش بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با تأکید بر اداره مساجد به عنوان مهمترین مسئله بعد از احداث آنها، گفت: اولین نقشی را که در اداره مساجد مهم و ضروری باید بدانیم نظارت است و در این میان یک روحانی بزرگترین نقش را در مسجد دارد. نقش روحانی به عنوان عهده‌دار هدایت مردم، نماز جماعت و مسائل مذهبی است اما در این میان اولین شرط امام جماعت، داشتن نظم و انضباط است.

وی ادامه داد: اگر نظم در مسجد و روحانیت وجود نداشته باشد هیچ مسجدی پا نخواهد گرفت و این بی‌نظمی به مردم و مؤمنین منتقل می‌شود، لذا امام جماعت باید منظم باشد و در حد علمی به گونه‌ای باشد که بتواند سؤالات مردم را پاسخ دهد؛ همچنین باید با مردم و اهالی مسجد دوستی کند و با تک تک نمازگزاران و به ویژه نسل جوان رفت و آمد کند و رفیق شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به تهدیدات و تبلیغات مسموم کشورهای بیگانه در جمهوری اسلامی ایران گفت: این تبلیغات مسموم باعث بروز آسیب و مشکلات بسیاری شده است که برای نمونه می‌توانیم به همین بازی نهنگ آبی اشاره کنیم. لذا پادزهر تمام این مشکلات و آسیب‌ها مسجد است، البته در این میان نقش روحانی در جذب و جلب جوانان به مسجد نیز بسیار حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات آمریکا و سخنان سخیف رئیس جمهور این کشور گفت: ما امروز درگیر رئیس جمهور به ظاهر دیوانه آمریکا هستیم، بهترین لقبی که می‌شود به این فرد داد توسط امام خمینی(ره) داده شد و آن شیطان بزرگ است. اینها همیشه در حال توطئه بودند ولی این رئیس جمهور از همه آنها بدتر است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: اخیرا وزیر خارجه آمریکا در خصوص حقوق بشر ایران اطلاعیه‌ای صادر کرد که متن آن این بود که چرا نیروهای مسلح تحت امر رهبری هستند، چرا مخالفان سیاسی را به عنوان قاچاقی اعدام می‌کنید، چرا از نشان دادن فیلم‌های مبتذل جلوگیری می‌کنید، چرا دادگاه ویژه روحانیت دارید در حالی که این دادگاه برای صیانت از روحانیت است و خواستگاه این حکومت روحانیت است و ممکن است افرادی فکر نفوذ کنند به همین دلیل این دادگاه در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: آنها در این اطلاعیه آورده بودند که چرا برای ورود به دانشگاه تحقیق می‌شود و چرا ناظرت بین‌المللی در انتخابات ایران وجود ندارد و پاسخ این است که آیا در انتخابات شما ناظران بین‌المللی وجود دارد؟. همچنین آورده بودند که چرا ارتباطات جنسی با رضایت طرفین غیر قانونی است اما خود آنها می‌دانند که یکی از خطرات بزرگی که نسل قبل را تهدید می‌کند فرزندان متولد شده از این ارتباطات هستند و آخر اینکه در این بیانیه آورده‌اند چرا دختر باکره بدون اجازه پدر نمی‌تواند ازدواج کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی اظهار کرد: آمریکایی‌ها نقشه‌های بسیاری کشیده‌اند که اخیرا در مورد اقلیم کردستان بود و آنها می‌خواستند یک اسرائیل دوم را در این مکان درست کنند، شرم‌آور است وقتی می‌خواهند همه پرسی کنند پرچم اسرائیل را برافراشته می‌کنند و وقتی این همه پرسی انجام می‌شود اسرائیل به آنها تبریک می‌گوید.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: به برکت مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی نقشه آنها به هم ریخت، آنها در کرکوک که منطقه نفتی شمال و مرکز تولید آن در عراق بود روزانه 900 هزار بشکه نفت استخراج می‌کردند و به اسرائیل صادر می‌کردند اما خوشبختانه بدون اینکه خونی ریخته شود کرکوک به عراق برگشت و رشته‌‌های آنها پنبه شد.

captcha