حضور 6 هزار نیروی بهداشتی و درمانی در اربعین/ نمایش قدرت اسلامی در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3656268
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
وزیر بهداشت عنوان کرد:

حضور 6 هزار نیروی بهداشتی و درمانی در اربعین/ نمایش قدرت اسلامی در پیاده‌روی اربعین

گروه سلامت: وزیر بهداشت از حضور بیش از شش هزار نیروی بهداشتی و درمانی در ارائه خدمت به زوار اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز دوم مهرماه، در آئین اعزام و بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی، اظهار کرد: امسال ظرفیت خدمات وزارت بهداشت به زائران اربعین حسینی سه برابر افزایش یافته و چندین فروند بالگرد اورژانس، بیمارستان‌های ثابت و سیار، 800 دستگاه آمبولانس و تعداد قابل توجهی نیروی اورژانس، بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌های واگیر، به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

وی در ادامه با بیان این که قدرت اسلام در مراسم پیاده روی اربعین به خوبی نمایان می‌شود، گفت: اسلام ناب محمدی در پرتو انقلاب اسلامی یک بار دیگر پس از قرن‌ها، خودنمایی کرده و این پاسخی است به همه افرادی که نمی‌توانند قدرت ایران و انقلاب اسلامی و امت دلداده به اهل بیت(ع) را ببینند و مشکل آنها این است که نه می‌شناسند و نه می‌توانند بشناسند، چرا که کور دل هستند و طبیعی است که تمام راه‌هایی که برای آسیب به دین اسلام انتخاب می‌کنند، به بیراهه ختم می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حق، ماندنی و باطل، نابود شدنی است، افزود: امیدوارم مأمورریت نیروهای بهداشتی و درمانی مورد قبول و رضایت خدا واقع شود و در کارنامه آنها ثبت و ذخیره‌‍ای برای آخرت این خادمان و خانواده‌هایشان شود.

وی ضمن تقدیر از نیروهای اورژانس و بهداشت محیط به دلیل ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع)، اظهار کرد: در بیش از 20 روز رفت و بازگشت مردم به عراق، شش هزار نیروی بهداشتی و درمانی افتخار خدمت به زائران امام حسین(ع) را دارند.

هاشمی ضمن تأکید بر آمادگی کامل وزارت بهداشت برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، عنوان کرد: علاوه بر وزارت بهداشت، نیروها و امکانات بسیج جامعه پزشکی، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان‌های بهزیستی، تأمین اجتماعی و هلال احمر در آمادگی کامل قرار دارند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بخشی از زائران اربعین حسینی از کشورهای پاکستان و افغانستان به عراق اعزام می‌شوند و در طول مسیر آنها خدمات بهداشتی و درمانی فراهم شده و ما در کنار تمام زائران با افتخار هستیم و امیدواریم که این راه، سال به سال فروزان‌تر و پر رهروتر ادامه داشته باشد.

captcha