آموزش اساسی‌ترین روش مقابله با چالش نهنگ آبی است
کد خبر: 3656297
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
واکنش موسویان به موضوع نهنگ آبی:

آموزش اساسی‌ترین روش مقابله با چالش نهنگ آبی است

گروه فناوری اطلاعات: رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به چالش نهنگ آبی گفت: آغاز آموزش از سنین پایین به فرزندان اساسی‌ترین و ضرورترین راه مقابله با چالش نهنگ آبی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست خبری جام خلیج فارس با اشاره به موضوع نهنگ آبی اظهار کرد: بازی نهنگ آبی در ایران رواج ندارد زیرا با توجه به آماری که داریم نوجوانان کمتری در فیس‌بوک و دیگر شبکه‌ها هستندY همچنین جایی وجود ندارد که در این بازی عضو شوند و آن را دانلود کنند بلکه برایشان محتوای نهنگ آبی و کارهای که باید انجام دهند را ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: اتفاق اخیری که در اصفهان رخ داد با توجه به شواهد و مستندات موجود هیچ ارتباطی با موضوع نهنگ آبی ندارد و براساس موارد اعلام شده گزارشی در ایران نداریم که خودکشی به واسطه موضوع نهنگ آبی باشد.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال اظهار کرد: نهنگ آبی یک بازی نبوده بلکه یک چالش است و باید آموزش‌هایمان را از سنین پایینتر برای فرزندانمان آغاز کنیم و آنچه که ما با آن روبرو هستیم تکنولوژی‌هایی است که روز به روز جدیتر در اختیار فرزندان قرار می‌گیرند و ما هر روز با پدیده‌های جدیدی روبرو هستیم.

وی بیان کرد: برای مقابله با پدیده‌های جدید در پیش گرفتن راه سلبی راه اشتباهی است چرا که بخشی از پدیده‌ها مربوط به تکنولوژی و بخشی دیگر مربوط به فرهنگی می‌شود که به ما تحمیل شده است و نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.

باید تابوی تکنولوژی جدید را بشکنیم

موسویان اظهار کرد: ما در برابر پدیده‌های جدید باید کارهای ایجابی را انجام دهیم تا به صورت مشخص به اهدافمان دست یابیم در این زمینه باید همراهی و همکاری‌های دستگاه‌های مختلف صورت گیرد.در آینده فناوری نیازی به مهارت استفاده کردن را در آینده را ندارند و همه به راحتی می‌توانند از تکنولوژی بهره‌مند شوند آنچه که در آینده مهم خواهد بود قدرت تجزیه، تحلیل و انتقادگری است. ما باید تابوی تکنولوژی جدید را بشکنیم تا در آینده همراه با فناوری به اهدافمان دست یابیم و این امر به غیر از آموزش امکان پذیر نخواهد بود.

captcha