تولید نظریه و فکر از برکات مناظرات دانشجویی
کد خبر: 3656351
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

تولید نظریه و فکر از برکات مناظرات دانشجویی

گروه دانشگاه: رئیس جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی شفاف شدن مواضع و آزادی بیان، قدرت انتخاب دانشجویان و در نتیجه افزایش آگاهی و بیان مواضع و دیدگاه دانشجویان، بدون ابهام، سانسور و پیچیدگی و همچنین تولید نظریه و فکر را از برکات مناظرات دانشجویی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، بهمن سعیدیان‌راد، رئیس جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی اظهار کرد: شفاف شدن مواضع و آزادی بیان، قدرت انتخاب دانشجویان و در نتیجه افزایش آگاهی و بیان مواضع و دیدگاه دانشجویان، بدون ابهام، سانسور و پیچیدگی و همچنین تولید نظریه و فکر را از برکات مناظرات دانشجویی است.

وی با تأکید بر اهمیت مناظرات دانشجویی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه جمعی از دانش‌آموختگان و پژوهشگران حوزه علمیه در سال 1381 بیان فرمودند: «نباید از آزادی ترسید و از مناظره گریخت و نقد و انتقاد را به کالای قاچاق و یا امری تشریفاتی تبدیل کرد، چنانچه نباید به جای مناظره به جدال گرفتار آمد و به جای آزادی به دام هتاکی و مسئولیت گریزی لغزید».

سعیدیان افزود: ششمین دوره مسابقات مناظره منطقه‌ای دانشجویان ایران «نشان خواجه نصیرالدین طوسی» با هدف ایجاد فرصتی برای یادگیری تفکر و فنون مباحثه در تاریخ 8 تا 10 آبان ماه سال جاری به  میزبانی جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبائی و دانشگاه علامه طباطبائی در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه برگزار خواهد شد.

وی همچنین در خصوص روند برگزاری ششمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران نشان خواجه نصیرالدین طوسی (مرحله منطقه‌ای) با بیان این مطلب اظهار کرد: این دوره از مسابقات منطقه‌ای کشور با حضور 16 تیم از استان‌های خراسان شمالی، گیلان، مازندران، قم، قزوین، البرز و دانشگاه های بزرگ تهران همراه خواهد بود که در نهایت 4 تیم از مجموع 16 تیم به مرحله کشوری که آذرماه امسال برگزار می‌شود راه پیدا خواهند کرد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی در ادامه تصریح کرد: در مرحله منطقه‌ای این مسابقات، کشور به 3 بخش تقسیم شده است که جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبائی و دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری و همراهی یکدیگر میزبان منطقه شما کشور این دوره از مسابقات خواهند بود. تیم‌های شرکت‌کننده در 3 روز به‌صورت حذفی به رقابت می‌پردازند و در نهایت 4 تیم به مرحله بعد راه می‌یابند.

وی در خصوص گزاره‌های مناظرات گفت: موضوعات گزاره‌ها بیشتر حول محورهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است و برخی از موضوعات نیز با سرفصل‌ها و محورهای بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) تدوین شده است.

یادآور می‌شود، مسابقه فینال و مراسم اختتامیه روز چهارشنبه مورخ 10 مهرماه جاری در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری واقع در: اتوبان شهید همت، دهکده المپیک، میدان ورزش، دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.

captcha