وحدت؛ مهم‌ترین راهکار مقابله با هجمه‌های ضد اسلامی دشمنان
کد خبر: 3656356
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴

وحدت؛ مهم‌ترین راهکار مقابله با هجمه‌های ضد اسلامی دشمنان

گروه سیاسی: امام جمعه کرج گفت: وحدت شیعه و سنی تنها راهکار مقابله با هجمه ضداسلامی دشمنان است و شیعیان و اهل تسنن، باید منادی وحدت در جامعه باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، دوم آبان در دیدار با روحانیون شیعه و سنی افغان ساکن استان البرز، اظهار کرد: از اولین برنامه‌های رسول خدا در ورود به مدینه، برقراری پیوند برادری میان مسلمین بود.
وی ادامه داد: وحدت اسلامی یکی از مسائل مهم اسلامی در میان شیعیان و اهل تسنن است و امروز هر کس، با هر زبان و به هر طریقی در مسیر ایجاد دشمنی تلاش کند و بر طبل تفرقه بکوبد، نه شیعه و سنی بلکه مزدور دشمن است.
امام جمعه کرج گفت: درحالی‌ که یک غیرمسلمان به‌محض روبرو شدن با معارف اسلامی، به‌سرعت به این دین گرایش پیدا می‌کند، گروهی در داخل جامعه اسلامی، دائماً مشغول دعوای شیعه و سنی‌ هستند که نشان می‌دهد هنوز اصل اسلام برآنان تبیین نشده است.
حسینی همدانی روشنگری در این زمینه را وظیفه علما و دانشمندان اسلامی دانسته و تأکید کرد: شما باید به ‌روز باشید تا بتوانید در عصر غلبه‌ی اطلاعات، تلاش‌های دشمنان برای تفرقه‌افکنی را پاسخ دهید.
وی با اشاره به آثار والای وحدت بین علمای شیعه و سنی، یادآور شد: امروز، وحدت شیعه و سنی تنها راهکار مقابله با هجمه‌ ضداسلامی دشمنان است و یکایک شیعیان و اهل تسنن، باید منادی وحدت در جامعه باشند.
این مسئول ابراز کرد: اختلاف قبل از کسب علم، چیز بدی نیست و محرکی برای دانایی است، اما اختلاف بعد از آگاهی نشان تعصب بیجا و محلی برای جولان دادن نفس و شیطان است.
وی با بیان اینکه مناظرات علمی نباید موجب از بین رفتن وحدت شود، گفت: اگر مناظره و مباحثه، به بهانه‌ای برای اختلاف و نزاع بدل شود، تنها برای سوء استفاده‌های دشمنان اسلام مفید خواهد بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به شبهه افکنی‌ها مبنی بر عدم اجازه ساخت مساجد اهل سنت در ایران، افزود: اکنون تعداد زیادی مسجد اهل سنت در داخل کشور وجود دارد که در تضاد با این ادعا است.
امام جمعه کرج گفت: صحیح‌تر این است که همانطور که در مناطقی که اهل سنت در اکثریت هستند، شیعیان در جماعات و مساجد اهل سنت حاضرشده و به فعالیت‌های دینی و فرهنگی خود می پردازند، در مناطق شیعی نیز، اهل سنت، نمازهای یومیه، جمعه و سایر برنامه‌های دینی خود را در کنار برادران شیعه به‌جای آورند و این موضوع، عامل تقویت وحدت اسلامی نیز خواهد بود.
captcha