حضور معاون اول رئیس‌جمهور و دو معاون وزیر در غرفه ایکنا
کد خبر: 3657656
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ 46

حضور معاون اول رئیس‌جمهور و دو معاون وزیر در غرفه ایکنا

گروه جامعه: غرفه ایکنا در روز دوم نمایشگاه مطبوعات میزبان تعدادی از مسئولان کشور از جمله معاون اول رئیس جمهور، دو معاون وزیر و تعدادی از نمایندگان مجلس بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، آغاز روز دوم بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات، همزمان با مراسم افتتاحیه با سخنرانی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و سید علی صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
بنابراین گزارش، غرفه ایکنا در روز دوم نمایشگاه، میزبان شخصیت‌های مختلفی بود که اولین مهمان امروز، اسحاق جهانگیری در لحظات اولیه نمایشگاه با حضور در غرفه این خبرگزاری با دست اندرکاران غرفه به گفت‌وگوی کوتاهی پرداخت.
خسرو فرحی، مدیرعامل پست بانک ایران، مهمان دیگر غرفه بود که به بیان اقدامات پست بانک در زمینه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی پرداخت و اعلام کرد پست بانک ایران همه تلاش خود را انجام داده تا در زمینه خدمت رسانی به زائران اربعین نقش ایفا کند.
تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله محمد تقی کبیری، نماینده خوی و چایپاره و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با حضور در غرفه ایکنا به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند. کبیری به بیان نکاتی درباره بودجه‌های قرآنی در کشور و اقدامات فراکسیون قرآن مجلس در این راستا پرداخت. وی همچنین آخرین اخبار از طرح بانکداری اسلامی در کمیسیون اقتصادی مجلس را با خبرنگاران در میان گذاشت. علی محمد شاعری، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس نیز لوازم نقش آفرینی بخش کشاورزی در تحقق اقتصاد مقاومتی را مورد ارزیابی قرار داد و بر اهمیت نقش دولت در حمایت از کشاورزان و کاهش دغدغه های آنان در راستای خودکفایی صنعت کشاورزی در کشور تأکید کرد.
رسول خضری، نماینده سردشت و پیرانشهر و عضو کمیسیون بهداشت مجلس نیز با حضور در غرفه ایکنا به بحث درباره اقدامات این کمیسیون در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین تقاضای رهبر معظم انقلاب مبنی بر بهبود وضعیت معیشتی کولبران پرداخت.
صفار نطنزی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره مسائل کردستان عراق و تفاوت دیدگاه‌های امنیتی بین عربستان و ایران در رفع خصومت‌های منطقه مسائلی را مطرح کرد.
عصر امروز همچنین مناظره‌ای دانشجویی در غرفه خبرگزاری ایکنا با حضور دو تیم مناظره کننده موافق و مخالف برگزار شد. گروه نخبگان انقلابی از دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان گروه موافق و گروه نوفل لوشاتو از دانشگاه تهران به عنوان گروه مخالف با یکدیگر به مناظره پرداختند.
محمدرضا زائری، مدیر عامل مجموعه فرهنگی سرچشمه و فعال رسانه‌ای کشور، ظهر امروز با حضور در غرفه ایکنا طی نشستی صمیمی پیرامون جایگاه خبرنگاران دینی در دنیای شبکه‌های اجتماعی سخنانی را بیان کرد. امروز همچنین نشست «بررسی تبعات پاکسازی قومی در میانمار» در غرفه ایکنا برگزار شد و مطالبی درباره این جنایت علیه مسلمانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی و سفیر اسبق ایران در مکزیک و جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل سیاسی، به بیان نکاتی درباره تلاش‌های آمریکا برای جدایی ایران و عراق و انزوای ایران در خاورمیانه و همچنین تحریم‎‌ها علیه برنامه دفاعی ایران پرداختند. همچنین احمد دستمالچی، سفیر اسبق ایران در، برخی مسائل منطقه‌ای همانند همه پرسی کردستان عراق و تهدیدات ترامپ علیه ایران را مورد بررسی قرار داد. شاهین راد، از فرماندهان سابق ارتش و دوران دفاع مقدس، به بیان مسائلی از حماسه‌های دوران دفاع مقدس و همچنین تحریم‌های دفاعی ایران پرداخت.
امروز غرفه ایکنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات میزبان حضور دو معاون وزیر بود. ابتدا هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از این غرفه بازدید کرد و به تشریح اقدامات این وزارتخانه در راستای اجرایی کردن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی پرداخت. حمید کلانتری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به بیان اقدامات این وزارخانه در راستای توسعه بخش تعاون و تحقق سهم واقعی بخش تعاون در اقتصاد ملی پرداخت.
محمود حکیمی، نویسنده قرآنی کودک و نوجوان با حضور در غرفه به بیان نکاتی در خصوص اخلاق رسانه‌ای پرداخت. مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب نیز در مورد ضررت فعالیت نشریات تخصصی در حوزه دینی و سواد رسانه‌ای مطالبی را بیان کرد.
محمد جواد موسوی درچه‌ای، قاری ممتاز قرآن کریم، دیدگاه‌های خود در مورد لزوم توسعه کرسی‌های تلاوت قرآن کریم را با خبرنگاران ما در میان گذاشت. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز با حضور در غرفه ایکنا به تشریح برنامه‌های پیش روی این دانشگاه پرداخت.
وی با بیان اینکه دانشگاه مذاهب اسلامی در دوره جدید ریاست تلاش دارد ارتباطات بین‌المللی را گسترش دهد، اظهار کرد: بحمدالله این امر محقق شده و تاکنون برخی ارتباطات علمی و بین ‌المللی با دیگر دانشگاه‌های جهان اسلام شکل گرفته و همچنین تفاهم نامه‌هایی به امضاء رسیده است.
خانم وصاله، مدیر خبرگزاری و هلدینگ «آپا» جمهوری آذربایجان با حضور در غرفه ایکنا به بحث درباره ضرورت همکاری های رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و همچنین اهمیت خبررسانی در جهان اسلام پرداخت.
محمد درویش، مدیر کل پیشین مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست نیز مطالبی در مورد اهمیت استفاده از ابعاد دینی و پیام‌های دینی و قرآنی برای حفاظت از محیط زیست، مطالبی را با خبرنگاران در میان گذاشت. احمد سلطانی، معاون برنامه‌ریزی سازمان هلال احمر، با حضور در این غرفه به ارائه مطالبی در خصوص سلامت زائران اربعین پرداخت.
یادآور می‌شود، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با شعار «جامعه آگاه‌تر: توسعه بیشتر و شعار کمتر» از روز جمعه پنجم آبان ماه آغاز شده و تا روز جمعه 12 آبان ماه ادامه دارد.
غرفه خبرگزاری ایکنا در راهروی اصلی شبستان شماره 164 میزبان علاقه مندان و مخاطبان محترم است.
captcha