راه‌اندازی کمپین «من شامد دارم» همزمان با نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال
کد خبر: 3658197
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

راه‌اندازی کمپین «من شامد دارم» همزمان با نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

گروه فناوری اطلاعات: کمپین «من شامد دارم» همزمان با یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کمپین «من شامد دارم»، همزمان با آغار نمایشگاه از طریق تعریف هشتگ در شبکه‌های اجتماعی آغاز می‌شود.

بر اساس قانون، تمامی سایت‌های اینترنتی، اپلیکیشن‌های تلفن همراه، کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی و توسعه‌دهندگان رسانه‌های دیجیتال باید در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده باشند که این کمپین برای اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر این موضوع توسط خود فعالان شبکه‌های اجتماعی که در سامانه ثبت شده‌اند، به دیگران راه‌اندازی می‌شود.

شامد یک شناسه الکترونیک است که به کلیه محتوای دیجیتال اعم از بر خط  و حامل داده شده و صاحب اثر به وسیله آن احراز هویت می‌شود و مردم می‌توانند نسبت به اعتبار سنجی رسانه‌های اجتماعی از طریق این کد ملی اقدام کنند.

همچنین دولت با راه‌اندازی سامانه شامد برای احراز هویت صاحبان کانال‌های دارای بیش از ۵ هزار کاربر، به دنبال بستن شبکه‌های اجتماعی خارجی نیست بلکه حاکمیت با راه‌اندازی این سامانه به دنبال استفاده مفید از شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی و ممانعت از کلاهبرداری و اشاعه ناهنجاری‌های اجتماعی است.

با نشان‌دار کردن محتوای دیجیتال، فعالان این حوزه می‌توانند از مزایای مالیاتی، بیمه‌ای و تسهیلات در نظر گرفته شده توسط وزارت ارشاد برای فضای مجازی استفاده کنند.

همه صاحبان تولید محتوا در فرمت‌های دیجیتالی اعم از وب سایت، نرم‌افزار، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی می‌توانند با مراجعه به سایت ساماندهی در آدرس www.samandehi.ir ظرف مدت کوتاهی اقدام به ثبت اطلاعات خود کرده و کد شامد دریافت کنند.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال از تاریخ 20 تا 26 آبان ماه جاری در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود و از ساعت 10 الی 20 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
captcha