تقویت روحیه پرسشگری؛ دستاورد مهم طرح پرسش مهر
کد خبر: 3658345
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

تقویت روحیه پرسشگری؛ دستاورد مهم طرح پرسش مهر

گروه فرهنگی: مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: پرسش مهر ریاست جمهوری فرصتی مناسب برای نهادینه‌کردن فرهنگ پرسشگری در دانش‌آموزان است.

خسرو ساکی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: در 18 سال گذشته روسای جمهور به نقش نهادینه کردن سوال و پرسشگری در گروه سنی دانش‌آموزی توجه کرده‌اند تا دانش‌آموزان در عرصه تعلیم و تربیت با روحیه پرسشگری رشد کنند.
وی با بیان اینکه در پرسش ریاست جمهوری به دو آرمان ادب و اخلاق و قدرت تحمل نظرات و افکار دیگران اشاره شده است، افزود: این سوال بیانگر اشراف ریاست جمهوری بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارد.
این مسئول تصریح کرد: باید مدرسه را به محیط تحمل افکار و نظرات مختلف تبدیل کنیم تا این مسئله تمرینی برای عمل در سطح بالاتر و در جامعه باشد.
ساکی اضافه کرد: پرسش مهر سال تحصیلی 97-96 با عنوان چگونه باید درمحیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم و چگونه و به چه سبکی می‌توان اخلاق بالاتر، ادب والاتر و تحمل بالاتر را نهادینه کرد، مطرح شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: مخاطبین این دوره شامل چهار گروه دانش‌آموزان دختر و پسر همه دوره‌های تحصیلی به جز سه ساله دوره اول ابتدایی، معلمان کلیه دوره‌ها، دانشجو معلمان و اولیای دانش‌آموزان است.
وی با اشاره به اعلام پرسش مهر ریاست جمهوری ایران در آیین بازگشایی مدارس در مهر ماه سال تحصیلی 97-96 خاطرنشان کرد: بلافاصله ستاد پرسش مهر ریاست جمهوری در این استان تشکیل شد و کانون فرهنگی - تربیتی شهید محمد حسین فهمیده به عنوان دبیرخانه استانی هجدهمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری انتخاب شد.
این مسئول بیان کرد: مخاطبین این دوره در رشته‌های مختلفی از جمله نقاشی، فیلم کوتاه، داستان کوتاه، گرافیک، وبلاگ نویسی، شعر و مقاله پژوهی می‌توانند آثار خلاقانه تولید کنند.
وی ابراز کرد: آثار شرکت‌کنندگان در مراحل آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی مورد داوری قرار می‌گیرد تا آثار برتر استانی انتخاب و به دبیرخانه کشوری ارسال شود.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز اهداف پرشس مهر ریاست جمهوری را به تحقیق واداشتن دانش‌آموزان، فعالیت اولیا و دانش‌آموزان در مسائل روز و فرهنگ سازی صحیح برای پاسخ به مسائل روز عنوان کرد.
ساکی تصریح کرد: فراخوان این پرسش ملی از مهرماه 96 در مدارس و کانون‌های فرهنگی- تربیتی آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان البرز اطلاع‌رسانی شد و مخاطبان فرصت داشتند تا 30 آذرماه پاسخ‌های خود را به مدرسه‌ای که در آن تحصیل می‌کنند، تحویل دهند.
وی افزود: مشارکت مخاطبان در پرسش مهر 17 رئیس جمهوری در البرز نسبت به سال قبل رشد 300 درصدی داشت.
وی با اشاره به منتخب شناخته شدن یک اثر دانش‌آموز این استان در کشور، تصریح کرد: در مرحله استانی نیز 58 اثر دانش‌آموزی و 82 اثر فرهنگی برتر شناخته شد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: در هفدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری، دانش‌آموزان این استان با 149 هزار و 791 اثر و معلمان 3 هزار و 851 اثر در این مسابقه کشوری شرکت کردند.
ساکی تصریح کرد: از سوی دبیرخانه استانی پرسش مهر 17 ریاست جمهوری، 276 اثر دانش‌آموزی و 198 اثر از فرهنگیان البرز به ستاد پرسش مهر کشوری ارسال شد.
captcha