تحت هیچ شرایطی درباره بندهای برجام مذاکره نمی‌کنیم
کد خبر: 3658667
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/116

تحت هیچ شرایطی درباره بندهای برجام مذاکره نمی‌کنیم

گروه سیاسی: علی شمخانی درباره مذاکره مجدد در موضوع برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه ثابت کرده پایبند به برجام است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم این را هشت بار اعلام کرده است به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی حاضر به مذاکره پیرامون هیچ بندی از برجام نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، امروز، سه‌شنبه 9 آبان در تالار شماره 2 در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.
شمخانی درباره عقب‌نشینی و کناره‌گیری مسعود بارزانی از ریاست اقلیم گفت: همیشه مردم ایران بهترین پناهگاه برای اکراد از هر طایفه‌ای، از جمله خود آقای بارزانی، بوده‌اند. اما آقای بارزانی به دلیل تحلیل غلط از جایگاه و پایگاه اجتماعی خود در میان اکراد همه‌‌پرسی را انجام داد که در مناطق جنوبی اقلیم با کمترین استقبال مواجه شد.

وی افزود: پیش از این کار به او نصیحت شد که این اقدام به نفع مردم کرد و حتی شخص خود شما نیست ولی متاسفانه گوش نکرد و منجر به انشقاق در میان ملت کرد شد. اکنون نیز چاره‌ای جز کناره‌گیری از ریاست اقلیم نداشت. البته به طور طبیعی و از نظر زمانی دوره ریاست وی پایان یافته بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره سخنان آمریکایی‌ها در خصوص مذاکره مجدد در موضوع برجام و توان موشکی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه ثابت کرده پایبند به برجام است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم این را هشت بار اعلام کرده است به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی حاضر به مذاکره پیرامون هیچ بندی از برجام نیست.

وی عنوان کرد: در ارتباط با مسائل دفاعی هم جمهوری اسلامی ایران به دلیل ظلمی که در دوران دفاع مقدس به ملت ایران رفته است به این موضوع نخواهیم پرداخت و با هیچ کس در زمینه توان دفاعی مذاکره نخواهیم کرد و این مسئله پایان‌یافته‌ای است و مبتنی بر توان بومی آنچه را که نیاز داریم تولید خواهیم کرد.

شمخانی در پاسخ به سؤالی درباره زمان رفع حصر گفت: موقع پایان حصر زمانی است که دلیل وقوع این مسئله حل شود. این اتفاق پس از انتخابات سال 88 و در سال 89 رخ داد. البته واژه حصر واژه درستی نیست. امروز این آقایان در حصر نیستند و هر کسی را که اراده کنند می‌توانند ببینند.
captcha