اینجا مسجد جامع نور ولایت؛ جوشکاری درب مسجد و نصب سیم‌ خاردار بر دیوارها
کد خبر: 3658672
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

اینجا مسجد جامع نور ولایت؛ جوشکاری درب مسجد و نصب سیم‌ خاردار بر دیوارها

گروه جامعه: درب مسجد جامع نور ولایت منطقه سوهانک از روز هفتم آبان‌ماه، به روی مردم بسته شده است و نمازگزاران نماز را بر روی موکت‌هایی بیرون از فضای مسجد به صورت جماعت اقامه می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا اخروی، امام جماعت مسجد جامع نور ولایت منطقه سوهانک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از بسته شدن درب‌های این مسجد از روز گذشته به روی عموم مردم خبر داد و گفت: در زمان ریاست مرحوم نیری در کمیته امداد مقرر شد که با توجه به فقر فرهنگی منطقه از جهت داشتن مسجد، در این مکان مسجدی ایجاد شود که درب آن به روی مردم باز شود و کارمندان کمیته امدادی‌ نیز از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تأمین هزینه‌های مسجد از سوی کمیته امداد و خیران صورت گرفت، گفت: سنگ بنای مسجد از زمان ریاست آقای نیری نهاده شد و در زمان آقای انواری ادامه پیدا کرد و در زمان آقای فتاح با همکاری ایشان به پایان رسید و مسجدی مجهز با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام اخروی به استقبال گسترده مردم طی دو سال گذشته از این مسجد و حضور گسترده نمازگزاران اشاره و عنوان کرد: در این مسجد نماز صبح، ظهر و مغرب و عشاء اقامه و کلاس‌های قرآن برگزار می‌شد. مسجد دارای مقبره الشهدا، درمانگاه و سالن اجتماعات است و بنده در برخی از روزها از ظهر تا شب در مسجد می‌ماندم و به ارائه مشاوره می پرداختم چرا که نزدیک به 16 سال است که مشاور مذهبی و امام جماعت کمیته امداد هستم.

امام جماعت مسجد جامع نور ولایت با اشاره به برپایی مناسبت‌های مذهبی مختلف در این مسجد که با استقبال بیش از هزار نفری مردم نیز مواجه می‌شد، گفت: اهدای جایزه به کودکانی که قرآن می‌خواندند و تشویق آنان و استقرار وسایل بازی کودکان در مجموعه فضای باز مسجد سبب شده بود که خانواد‌ه‌ها اقبال گسترده‌ای نسبت به این مسجد داشته باشند. به اعتراف بسیاری از اهالی محل افرادی که پیش از این اقدام به اقامه نماز نمی‌کردند پس از ایجاد این مسجد و حضور در این مکان نمازخوان شده‌اند و حتی در این  زمینه توسط خود بنده آموزش دیده‌اند.

وی با اشاره به مشرف بودن مسجد به ساختمان قدیمی کمیته امداد، گفت: اخیرا اصل مسجد بودن این مکان مورد از سوی کمیته امداد مورد شبهه قرار داده شد و از آن با عنوان نمازخانه کمیته امداد یاد کردند در صورتی که برای این مسجد صیغه خوانده شده است و حجت‌الاسلام قرائتی نیز شاهد این موضوع هستند و دو اعتکاف نیز در این مسجد برپا شده است.

ی

حجت‌الاسلام اخروی تصریح کرد: در حال حاضر مسجد بودن این مکان پذیرفته شده است اما از هفتم آبان‌ماه، درب‌های مسجد به یکدیگر جوشکاری شده و به روی مردم بسته است؛ همچنین محوطه بالای دیوارهای مسجد با سیم خاردار پوشیده و و از سوی کمیته امداد اعلام شده است که تا مشکل از سوی امور مساجد حل نشود درب‌های مسجد باز نمی‌شود. این در حالی است که در دیداری که بنده با حجت‌الاسلام حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد داشتم ایشان نتیجه تحقیقاتشان را مثبت اعلام و به بنده گفتند اگر من 10 تا امام جماعت همچون شما داشتم تهران آباد می‌شد. همچنین حجت‌الاسلام علی اکبری به بنده گفتند در این مسجد بمانید و از نظر ما شما امام جماعت این مسجد هستید.

ی

ی

وی ادامه داد: مسجدی که همواره درب‌های آن به روی مردم باز بود طی چند ماهه اخیر فقط موقع اذان باز است و از هفتم آبان، تا کنون نیز به طور کلی تعطیل و درب‌های آن بسته شده است. طی دو روز گشته مردم نماز را مقابل مسجد بر روی موکت‌هایی که پهن می‌کنند با همراه داشتن پروژکتور و منبع آب به صورت جماعت اقامه می‌کنند.

ی

حجت‌الاسلام اخروی با اشاره به مشکلاتی که برخی افراد برای مسجد ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: در تابستان سیستم سرمایش مسجد را قطع کردند و ما پنکه خریدیم و اخیرا سیستم گرمایش را قطع کردند. دلیل این رفتارها مشخص نیست و ما نمی‌دانیم که با امام جماعت مسجد مشکل دارند یا قصد تخلیه مسجد را دارند.

captcha