ایجاد رقابت‌های قرآن ورزشكاران و جوانان، اقدام بسیار ارزنده و مناسبی است
کد خبر: 3658785
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

ایجاد رقابت‌های قرآن ورزشكاران و جوانان، اقدام بسیار ارزنده و مناسبی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: ناظر هیئت داوران سومین دوره مسابقات سراسری قرآن وزارت ورزش و جوانان برگزاری این مسابقات را یك اقدام مناسب و به جا برشمرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان با یك بصیرت و آگاهی بسیار ارزنده به مسابقات قرآن پرداخته است.

حبیب مهكام، ناظر هیئت داوران سومین دوره مسابقات سراسری قرآن وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به برگزاری رقابت‌ قرآنی ورزشكاران و جوانان، حدیثی از امام صادق(ع) را درباره این كار خیر و پسندیده یادآور شد و گفت: امام صادق(ع) فرمودند به جوانان اهمیت دهید به آن‌ها شخصیت دهید و به كار گیرید تا در جامعه و محیط زیست به صورت بالنده از نوجوانی و جوانی بهره بگیرند و در مسیر اسلام و به طور سربلندی و با عزت و سلامت رشد و نمو پیدا كنند.

وی افزود: همچنین آن حضرت در باره قرائت قران نیز فرمودند كسی كه قرآن تلاوت كند در حالی كه او جوان با ایمان باشد چون در سنین پذیرش بیشتر دارد قرآن با گوشت و خون او عجین می‌شود؛ لذا وزارت ورزش و جوانان با این مقدمه مكتبی برگرفته از مكتب امامت و ولایت گامی برداشته است.

مهكام، این رقابت‌های قرآنی كه دوره سوم آن در حال انجام است، را یك اقدام مناسب و به جا برشمرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان با یك بصیرت و آگاهی بسیار ارزنده به مسابقات قرآن پرداخته است و تا جایی كه در داوری و نظارت نقش داشتم شاهد پیشرفت چشمگیری در این عرصه بودم.

داور سومین دوره مسابقات سراسری قرآن ورزش و جوانان با تأكید بر اینكه ما باید درباره یك واقعه و رخداد حق را بگوییم و از افراط و تفریط پرهیز كنیم، گفت: من قاطعانه و با خورسندی می‌گویم همانطور كه وزارت ورزش و جوانان به این مسابقات از جهات مختلف اینقدر اهمیت می‌دهد امیدواریم در آینده نه چندان دور حداكثر در 5 سال آینده یك پیشرفت چشمگیر بی‌نظیری در این عرصه به وجود آید.

وی در پایان خدمت به قرآن و اهل بیت(ع) را یك توفیق و نعمت الهی برشمرد و ابراز امیدواری كرد كه به عنوان یك داور و خادم قرآن كریم بتواند در این راه خدمتی انجام دهد.

captcha