سیما را در پرداختن به آموزه‌های دینی و قرآنی موفق نمی‌دانم
کد خبر: 3658904
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ 141 حجت‌الاسلام نقویان:

سیما را در پرداختن به آموزه‌های دینی و قرآنی موفق نمی‌دانم

گروه هنر: یک کارشناس حوزه دین و قرآن گفت: نظر شخصی من این است که تلویزیون در پرداختن به مفاهیم دینی و قرآنی موفق نبوده است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین ناصر نقویان، کارشناس حوزه دین و قرآن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره جایگاه رسانه در اشاعه آموزه‌های دینی و قرآنی چنین اظهار نظر کرد: من نقشی 20 الی 40 درصدی را برای اشاعه آموزه های دینی و قرآنی توسط سیما تصور می‌کنم، البته این میزان نیز زمانی وجود خواهد داشت که رسانه به وظیفه خود درست عمل کند، والا همین میزان درصدی که برای آن نام بردم نیز حاصل نخواهد شد.

وی افزود: ذکر یک نکته را ضروری می‌دانم. آن هم این است که در برخی مواقع رسانه جدا از این‌که در اشاعه مفاهیم قرآنی در جامعه موفق نیست، نقش مخرب نیز ایفا می‌کند، چون با برنامه‌سازی نادرستی که در این زمینه ممکن است صورت گیرد، اتفاقات ناخوشایندی را شاهد خواهیم بود. برای مثال استفاده از یک مجری ناآگاه و یا کارشناس کم سواد در حوزه موضوعات دینی می‌تواند عاملی برای آسیبی که برشمردیم، باشد.

حجت‌الاسلام نقویان گفت: درصد بالایی از رسالت تبلیغ دین و قرآن را در جامعه نهاد‌های دیگری بر عهده دارند، پس تا زمانی که در این حوزه اتفاق خوبی را شاهد نباشیم نباید انتظار جامعه قرآنی را به صورت مطلوب داشته باشیم.

این کارشناس حوزه دین و رسانه در پاسخ به این سوال که آیا سیما در اشاعه مفاهیم دینی و قرآنی توانسته موفق عمل کند، چنین جواب داد: جواب این پرسش را باید از مردم بخواهید، اما اگر پاسخ من را می‌خواهید باید بگویم رسانه ملی در پرداختن به آموزه‌های دینی و قرآنی، نتوانسته موفق عمل کند.
captcha