ایفای نقش مجلس در اقتصاد مقاومتی با فعالیت تقنینی و نظارتی
کد خبر: 3659053
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/145 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد:

ایفای نقش مجلس در اقتصاد مقاومتی با فعالیت تقنینی و نظارتی

گروه اقتصاد: موسوی اظهار کرد: مجلس دو وظیفه عمده در بُعد تقنینی و همچنین در بُعد نظارتی دارد که هر دوی این ابزارها و نظارت‌ها می‌توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی مؤثر واقع شوند و مجلس هم در حال استفاده از این ابزارها در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر تأکید بسیاری بر تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای مقابله با تحریم‌های و شوک‌های اقتصادی داشته‌اند و در همین راستا در اواخر سال 1392 نیز سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده و بر نقش همه نهادها در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور تأکید کرده‌اند.
سیدفرید موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا به بحث درباره نقش مجلس در تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: مجلس دو وظیفه عمده در بُعد تقنینی و همچنین در بُعد نظارتی دارد که هر دوی این ابزارها و نظارت‌ها می‌توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی مؤثر واقع شوند و مجلس هم در حال استفاده از این ابزارها در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: تاکنون سؤالات متعددی توسط نمایندگان در خصوص برنامه‌های مسئولان مربوطه در این زمینه مطرح شده تا برنامه‌های خود برای تحقق اقتصاد مقاومتی را تشریح کنند و اگر دقت کرده باشید، هم در قانون بودجه و هم در قانون برنامه، دغدغه نمایندگان این بوده که اقتصاد مقاومتی و ابعاد آن را مد نظر قرار دهند و محقق کنند.

ایفای نقش مجلس در اقتصاد مقاومتی با فعالیت تقنینی و نظارتی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: البته باید به این نکته اشاره کرد که تحقق اقتصاد مقاومتی صرفا با چند طرح و لایحه محقق نمی‌شود؛ چراکه یک استراتژی اقتصادی است که در تمامی شئونات برنامه‌‌های اقتصادی مجلس و دولت به عنوان دو قوه اصلی کشور باید مورد نظر قرار گیرد.
نماینده تهران در خانه ملت ادامه داد: امیدوار هستیم در ادامه راه هم همین روندی که مجلس در پیش گرفته است ادامه داشته باشد و فعالیت‌های خود در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را تقویت کند. قطعا اقدامات انجام شده مکفی نبوده و نیازمند آن هستیم که با همکاری و برنامه‌ریزی مراکز دانشگاهی و پژوهشی و همچنین رسانه‌ها در راستای مقاوم‌سازی اقتصاد کشور گام برداریم.
موسوی در پایان عنوان کرد: همچنین کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف مجلس باید نقش تعیین کننده خود را به خوبی ایفا کنند و این مسئله نیازمند همکاری آنهاست تا ان‌شاءالله اقتصادی پویا و توسعه یافته در کشور ایجاد شود.
captcha