نمایشگاه مطبوعات با حضور دانش‌آموزان پرجنب‌وجوش‌ شد
کد خبر: 3659067
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/147

نمایشگاه مطبوعات با حضور دانش‌آموزان پرجنب‌وجوش‌ شد

گروه جامعه: حضور دانش‌آموزان در ششمین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و در آستانه روز دانش‌آموز پررنگ‌تر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امروز ششمین روز از بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات است و از ساعت 9:30 درب‌های آن به روی مردم گشوده شد. از نخستین ساعات شروع نمایشگاه دانش‌آموزان دختر و پسر بسیاری از مدارس مختلف حضور یافته‌اند که به نظر می‌رسد در آستانه روز دانش‌آموز حضورشان در این نمایشگاه پررنگ‌تر نیز خواهد شد.
با توجه به حضور دانش‌آموزان در نمایشگاه، متأسفانه نشریات اندکی هستند که مربوط به این گروه باشند و چند نشریه انگشت‌شمار با عناوین «رشد»، «نبات»، «داروک»، «شاهد» و «کیهان بچه‌ها» حضور دارند، اما ضریب نفوذ کمتری در میان مخاطبان دارند و اغلب کودکان و نوجوانان از وجود چنین نشریاتی بی‌خبر هستند.

مهدی امیری، یکی از معلمان این دانش‌آموزان دلیل حضور در این نمایشگاه را آشنایی دانش‌آموزان با فضای رسانه‌ای عنوان کرده و می‌گوید: دانش‌آموزان با حضور در این نمایشگاه می‌توانند به نشریات مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند و در واقع تمرکز آنها از فضای مجازی به مطالعه نشریات و کتاب‌ها سوق یابد.

یکی از دانش‌آموزان پسر 12 ساله‌ای نیز می‌گوید: من خیلی نشریه مطالعه نمی‌کنم، اما کتاب خواندن را دوست دارم و ما امروز به همراه معلمان خود به این نمایشگاه آمدیم تا رسانه‌ها را بیشتر بشناسیم.

به نظر می‌رسد حضور کم‌رنگ نشریات کودک و نوجوان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و این امر نیازمند پژوهش بیشتری است، اما به نظر می‌رسد حمایت از این نشریات می‌تواند نقش مهمی در ادامه حیات آنها داشته باشد، همچنین آنها نیز باید در تهیه و ارائه محتوا به ذهن و زبان و نیاز کودک توجه کنند تا از فضای مجازی پرزرق و برق و جذاب به سمت نشریه‌ها سوق یابند.


captcha