سوگواره عبرات، مروج فرهنگ حسینی است
کد خبر: 3659069
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/148 حامد نگارش:

سوگواره عبرات، مروج فرهنگ حسینی است

گروه هنر: دبیر سوگواره عبرات گفت: سوگواره عبرات که سومین سال متوالی است، برگزار می‌شود با هدف اشاعه فرهنگ حسینی اجرایی شده است.

حامد نگارش، دبیر سوگواره عبرات در بازدید از غرفه خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره این رویداد اظهار کرد: خوشبختانه این جشن رویداد برای سومین سال است که به طور متوالی برگزار می‌شود. این رویداد هنری که با محوریت اربعین حسینی برگزار می‌شود در 10 بخش اجرا خواهد شد، البته امسال دو بخش پوستر و خوشنویسی به این جشنواره اضافه شد تا متقاضیان این آثار هنری نیز بتوانند کارهای مورد نظر خود را ببینند.

وی افزود: استقبال از این جشنواره بسیار خیره‌کننده بود به نحوی که بیش از 30 کشور، سال گذشته در این سوگواره حضور داشتند، همچنین بیش از 5000 اثر در دوره قبل به نمایش درآمد. این تعداد اثر نشان می‌دهد زبان هنر تا چه حد می‌تواند زبانی برای اشاعه و ترویج مفاهیم ارزشمند دینی و قرآنی باشد.

دبیر سوگواره عبرات ادامه داد: علاقه‌مندان برای حضور در این سوگواره تا 10 آذرماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند، البته بسیار خرسندم تا بگویم با وجود این‌که هنوز یک ماه به پایان مهلت ارسال آثار باقی مانده است، بیش از 500 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است. این تعداد هم نشان می‌دهد تا امسال نیز جشنواره با استقبال بسیار خوب علاقه‌مندان به فرهنگ حسینی مواجه خواهد شد.

نگارش در تکمیل توضیح فوق تصریح کرد: برای حضور در این جشنواره حتماً نیازی نیست کارهای خلق شده از کیفیت کاملاً حرفه‌ای سود برده باشند، تنها کافیست آثار با محوریت یاد و خاطره شهدا برگزار شود، زیرا آثار مبتدی نیز می‌توانند در این رویداد حضور داشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: دلیل این اتفاق نیز این نیست که بخواهیم سوگواره را به صورت سطحی برگزار کنیم، بلکه به این دلیل است که مانعی برای حضور افرادی که علاقه دارند در حوزه هنر عاشورایی کار کنند. این امکان برایشان فراهم باشد، البته آثار مبتدی در بخش عمومی جدا از بخش سابقه به نمایش در خواهد آمد.
captcha