بازدید مسئولان هلال احمر از روند درمان زائران اربعین حسینی/ برای پیاده روی اربعین کاری ماندگار خواهیم کرد
کد خبر: 3659327
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱

بازدید مسئولان هلال احمر از روند درمان زائران اربعین حسینی/ برای پیاده روی اربعین کاری ماندگار خواهیم کرد

گروه سلامت: رئیس جمعیت هلال احمر به همراه مسئولان درمانی اربعین حسینی در حال بازدید از درمانگاه های ایران در عتبات و بررسی روند رسیدگی درمانی به زائران اربعین است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی هلال احمر، علی حیدری معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت امروز چهارشنبه 10 آبان ماه با حضور در دو کانکس درمانی هلال احمر در کاظمین و درمانگاه مرکزی ایران در کاظمین از روند رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی زائران اربعین حسینی بازدید کرد.

وی ابتدا با حضور در دو کانکس درمانی هلال احمر واقع در شارع امام علی(ع) و باب امام زمان(عج) شهر کاظمین که در میان موکب های زائران ایرانی برپا شده است، از خدمات ارائه شده به زائران اربعین در این دو مرکز بازدید و سپس با حضور در جمع پزشکان، پرستاران و امداد گران داوطلب هلال احمر در درمانگاه مرکزی هلال احمر در کاظمین شمن ابراز رضایت کرد.

پیوندی پس از بازدید از مراکز هلال احمر در کاظمین راهی کربلا شد تا امروز از وضعیت درمانگاه های هلال احمر در این شهر مقدس بازدید کند و سپس با حضور در جمع زائران پیاده روی اربعین در مسیر نجف به کربلا علاوه بر انجام پیاده روی اربعین و صحبت با مردم در خصوص وضعیت بهداشتی و سلامتی و کیفیت خدمات ارائه شده هلال احمر، به بررسی روند خدمات رسانی درمانگاه های مسیر پیاده روی اربعین نیز بپردازد.

وی در درمانگاه مرکزی هلال احمر در کاظمین از رضایت نسبی مردم از خدمات درمانی هلال احمر سخن گفت و اعلام کرد: طی دیداری که با سفیر ایران در کربلا داشتیم در تلاش هستیم زمین های ثابتی را برای احداث درمانگاه در مسیر پیاده روی اربعین تهیه کنیم؛ این اقدام موجب صرفه جویی در بودجه و ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین خواهد شد اما در حال حاضر مشکل بودجه و دریافت مجوزهای رسمی را داریم که امیدواریم با همکاری مردم در زمینه تهیه بودجه و مسئولان در خصوص دریافت مجوزها مشکل برطرف شود.

پیوندی افزود: روز گذشته نیز دیداری با رئیس جمعیت هلال احمر عراق داشته ایم. در این دیدار در خصوص همکاری‌های دو جانبه صحبت و با قول مساعدی که بین دو طرف رد و بدل شد در آینده همکاری بیمارستانی دائمی و رجیستر داروهایی که در ایران تولید می شود را خواهیم داشت که کاری ماندگار خواهد بود.

captcha