الگوپذیری نسل‌ جوان از تجربیات دفاع مقدس در دفع تهدیدات دشمنان
کد خبر: 3659385
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
اخبار بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات/170 شاهین‌راد تاکید کرد:

الگوپذیری نسل‌ جوان از تجربیات دفاع مقدس در دفع تهدیدات دشمنان

گروه سیاسی: پیشکسوت عرصه دفاع مقدس گفت: تجربیاتی که ما در عرصه دفاع مقدس به دست آورده‌ایم باعث شد تا پیشرفت‌های نظامی امروز را شاهد باشیم. نسل‌ امروز و آینده نیز باید از تجربیات دفاع مقدس برای تقویت اتحاد ملی و پیشرفت‌های دفاعی بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امیر سرتیپ فرض‌الله شاهین راد از یادگاران و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس است که از دستان رهبری معظم انقلاب نشان افتخار فتح 2 و فتح 3 را دریافت کرده. وی در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از غرفه ایکنا بازدید کرد و درباره تفاوت‌های تهدیدات دوران فعلی از سوی آمریکا با دوران دفاع مقدس به بیان توضیحاتی پرداخت.
وی  درباره نوع تهدیدات در دوران دفاع مقدس با دوران حاضر گفت: موقعیت فعلی را اگر بخواهیم با دوران جنگ مقایسه کنیم، خواه نا خواه وضعیت در آن زمان به گونه‌ای بود که اتحاد ملت و دولت و در کل مجموعه بسیار مستحکم بود. در آن زمان همه یک هدف داشتند و آن بیرون راندن دشمن بود تا حق و حقوق ملت را بگیرند.
شاهین‌راد ادامه داد: الان هرچند تهیدات دشمنان بیشتر شده است اما به آن صورت حاد نیست و تهدیداتی که از سوی دشمنان صورت می‌گیرد بخش عمده ‌ای از آن بلوف است اما آن‌ چیزی که ما امروز در اختیار داریم و از آن در خنثی‌سازی تهدیدات دشمنان استفاده می‌کنیم، بومی بودن صنایع دفاعی ماست.



پیشکسوت عرصه دفاع مقدس افزود: بنابراین وجه تفاوت وضعیت امروز ما با گذشته در این است که در زمان 8 سال دفاع مقدس ما شدیداً به واردات تسلیحات نظامی وابسته بودیم اما امروز ما به وسیله استفاده از دانش مهندسان حوزه نظامی توانسته‌ایم به تولید موشک‌های پیشرفته دست پیدا کنیم.
وی ادامه داد: اما آن‌چه که ما باید تلاش کنیم حفاظت از اتحاد و انسجام ملی است؛ چون دشمن بییشتر از آنکه روی تضعیف صنایع دفاعی ما سرمایه‌گذاری کرده باشد بر تضعیف اتحاد و گسست میان ملت با حاکمیت حساب کرده است.
شاهین‌راد در پایان گفت: بنابراین تهدیداتی که امروز وجود دارد بالقوه است و به بالفعل تبدیل نشده اما نباید این تهدیدات را دست‌کم گرفت و در مقابل این تهدیدات، نیروهای مسلح ایران به سلاح‌هایی مجهز هستند که تاکنون در منطقه به غیر از ایران و رژیم‌ صهیونیستی هیچ کشور دیگری به آن مجهز نیست.  

captcha