سینما می‌بایست، مروج سبک زندگی ایرانی - اسلامی باشد
کد خبر: 3659414
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ 198

سینما می‌بایست، مروج سبک زندگی ایرانی - اسلامی باشد

گروه هنر: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بازدید از غرفه ایکنا گفت: یکی از رسالت‌های بسیار مهم سینما، شناسایی آسیب‌های اجتماعی است تا به واسطه آن سبک زندگی ایرانی - اسلامی تبلیغ شود.

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بازدید از غرفه خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در نمایشگاه بیست‌و‌سوم مطبوعات درباره رسالت سینما اظهار کرد: یکی از رسالت‌های بسیار مهم سینما اصلاح  فرهنگ و اخلاق جامعه است، چون بر کسی پوشیده نیست به واسطه هنر هفتم می‌توان سبک زندگی را تبلیغ و ترویج کرد.

وی افزود: نکته دیگر این‌که سینما باید محلی باشد تا در آن آسیب‌های جامعه شناخته شود و به نوعی راهکارهای رهایی از آن هم اندیشیده شود. در این حوزه نیز به عقیده من فیلم‌های بسیار خوبی تهیه شده که فیلم اخیر مهتاب کرامتی در مقام کارگردان، بهترین مثال در این زمینه است. در این فیلم به خوبی امید به زندگی را می‌بینیم، خصیصه‌ای که برای جامعه امروز ما بسیار ضروری است.

ابتکار در انتها تاکید کرد: در سینمای ما هنرمندان متعهد خوبی فعالیت می‌کنند که به واسطه آثارشان آسیب‌های جامعه به ویژه مشکلاتی که زنان را رنج می‌دهد در آثارشان تصویر می‌کنند. بهترین گواه برای این حوزه فیلم‌های تهمینه میلانی است که در آنها از دردها سخن گفته می‌شود. همین مسئله نیز برای جامعه تذکری است که در راستای حل مشکلات مورد نظر بکوشد.
captcha