روز پرکار غرفه ایکنا در نمایشگاه مطبوعات
کد خبر: 3659499
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
اخبار بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات/186

روز پرکار غرفه ایکنا در نمایشگاه مطبوعات

گروه جامعه: غرفه ایکنا در روز هفتم نمایشگاه مطبوعات میزبان تعدادی از افراد در فعالیت‌های مختلف دولتی و غیردولتی بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، غرفه این خبرگزاری در روز هفتم نمایشگاه مطبوعات، همانند روزهای قبل، از ساعات اولیه آغاز به کار نمایشگاه پذیرای و میزبان علاقه‌مندان و مسئولان در حوزه‌های مختلف بود.
امروز و تحت تأثیر روزهای پایانی نمایشگاه، این غرفه نیز روز پرکارتری را پشت سر گذاشت. محمد غرضی، وزیر اسبق پست، تلگراف و تلفن، اولین مهمان غرفه ما بود که به بیان نکاتی در مورد اهمیت خبررسانی قرآنی پرداخت.

//////
محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران با حضور در جمع خبرنگاران ایکنا به بیان نکاتی در مورد اهمیت فعالیت قرآنی در میان دانشگاهیان و اقدامات انجام شده در این دانشگاه برای توسعه فعالیت‌های قرآنی پرداخت.
امروز همچنین جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مهمان غرفه ایکنا بودند و به بیان نقطه نظرات خود در امور مختلف پرداختند. محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به بیان نکاتی درباره افزایش هزینه‌های سفر اربعین پرداخت. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نیز آثار اربعین در پیوند میان مسلمانان را بیان کرد و همچنین به بیان نکاتی درباره بازگشایی مرز خسروی پرداخت. قانون ازدواج دختران محور سخنان سمیه محمودی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بود.
محمدحسین فرهنگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، در مورد اهمیت فعالیت رسانه‌‌ها و نقش آن در رشد و توسعه کشور و همچنین اهمیت کادرسازی سیاسی پرداخت. عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، فعالیت‌های این کمیسیون برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی را تشریح کرد.

//////
معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این غرفه دیدگاه‌های خود در مورد قانون سن ازدواج دختران بیان کرد. ابوذر ندیمی، مشاور عالی رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز به بیان نکاتی در مورد وضعیت بودجه‌های قرآنی در کشور پرداخت. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن سبحانی‌نیا، نماینده سابق مجلس، نکاتی را در خصوص اهمیت تمدن سازی اسلامی و همچنین موانع این تمدن‌سازی پرداخت.
حسن عابدینی، کارشناس مسائل سیاسی، به بیان نکاتی درباره قانون کاتسا و همچنین تحریم‌های نظامی آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برنامه موشکی ایران پرداخت. نقش رسانه‌ها در مقابله با جنگ نرم نیز محور سخنان نصرت‌الله تاجیک، سفیر اسبق ایران و کارشناس مسائل سیاسی بود.
علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی دیدگاه‌های خود در مورد دلایل رشد مؤسسات مالی و اعتباری غیر مجاز در کشور و اقدامات بانک مرکزی در این زمینه و همچنین نقشه راه بانکداری اسلامی بیان کرد. محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران، برنامه‌های قرآنی این نهاد را تشریح کرد.

//////
حمید هنرجو، مدیر بخش کودک و نوجوان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، اقدامات قرآنی انجام شده در این بخش برای کودکان و نوجوانان را تشریح کرد. مصطفی عباسی‌مقدم، مشاور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در این غرفه با بیان اینکه وضعیت فعالیت‌های قرآنی در کشور مناسب نیست اظهار کرد: البته بسیاری از نهادها مشغول توجه به امور قرآنی و فعالیت در این زمینه هستند و این قابل تقدیر است اما مسئله نظم و برنامه‌ریزی در فعالیت‌های قرآنی هم بسیار دارای اهمیت است.
جواد منصوری، اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به بیان نکاتی درباره تحریم‌های اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران و نهادهای زیرمجموعه آن پرداخت. ناصر شفق، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، نکاتی را درباره وضعیت سینمای دینی در کشور و همچنین آخرین کارهای خود بیان کرد.

//////
برزین ضرغامی، مدیر کل ارشاد استان تهران، غلامحسین اسلامی‌فر، کارشناس رسانه، علی اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب، فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دیگر مهمانان غرفه ایکنا در هفتمین روز بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات بودند.
یادآور می‌شود، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از ۵ تا ۱۲ آبان از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در مصلای امام خمینی(ره) برپاست و خبرگزاری ایکنا در راهروی اصلی شبستان مصلی غرفه ۱۶۳ واقع است.
captcha