هنر؛ محملی برای انتشار مفاهیم عالیه انسانی
کد خبر: 3659516
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ 197

هنر؛ محملی برای انتشار مفاهیم عالیه انسانی

گروه هنر: مجید اخشابی خواننده کشورمان ضمن حضور در نمایشگاه مطبوعات و بازدید از غرفه ایکنا گفت: یقینا هنرمند می‌تواند با نگرش، نیت، خلوص و صداقتی که به کار خواهد بست در زمینه اشاعه مفاهیم انسانی که از عالم بالا نشأت گرفته است فعالیت مؤثر داشته باشد.

مجید اخشابی در گفت و گو با ایکنا/موسیقی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مجید اخشابی خواننده کشورمان در جریان برگزاری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود از غرفه خبرگزاری ایکنا بازدید و مطالبی را در مورد استفاده از هنر و موسیقی در جهت ترویج معارف قرآنی و دینی مطرح کرد.
اخشابی بیان کرد: شاید اصلی‌ترین علت بروز و حدوث هنر را آیین و نیایش باید دانست و اگر چنین انتظاری از هنر داشته باشیم در واقع انتظاری است که باید از آن باشد، یقینا هنرمند می‌تواند با نگرش، نیت، خلوص و صداقتی که به کار خواهد بست در زمینه اشاعه مفاهیم انسانی که بالاخره می‌تواند از عالم بالا نشأت گرفته باشد، فعالیت مؤثر داشته باشد. هنرمند می‌تواند برای این که این مفاهیم و این دانسته‌ها هر چه بیشتر منتشر شود تلاش کند.
وی در ادامه افزود: به همین دلیل می‌توان به راحتی از مَحمل موسیقی و هنر برای انتشار مفاهیم عالیه انسانی و بالتبع روحانی استفاده کرد، بنده هم قطعا در فضاهای ماه مبارک رمضان در جهت تولید آثاری که رویکرد آیینی و دینی داشته باشد تلاش کرده‌ام، برای ائمه(ع) و شخصیت‌های دوست داشتنی دین و آیینمان نیز آثاری را اجرا کرده‌ام.
اخشابی با اشاره به جدیدترین اثر خود گفت: جدیدترین اثر من نیز با نام «به نام نامی سر» بود که در ماه محرم امسال پخش شد، البته نه به خاطر سفارش بلکه فکر می‌کنم به دلیل انگیزه، علاقه و نیاز خودم است که به این موضوعات می‌پردازم و تلاشم این است که در این فعالیت‌ها چیزی از معرفت و فهم نصیب خودم هم بشود و من بعد هم آثار با مضمون دینی از بنده خواهید شنید.

captcha