در نمایشگاه مطبوعات، در طرح طفلان مسلم شریک شوید
کد خبر: 3659540
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ 191

در نمایشگاه مطبوعات، در طرح طفلان مسلم شریک شوید

گروه جامعه: طرح طفلان مسلم، طرح حمایت از نوجوانان محکوم به قصاص و تجلیل از خانواده‌های بخشنده توسط جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی(ع) اجرایی می‌شود و بازدیدکنندگان بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات می‌توانند در این طرح سهیم شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، طرح طفلان مسلم با هدف ترویج فرهنگ بخشش و کاهش خشونت و با محوریت کودکان و نوجوانان محله‌های محروم و حاشیه (به‌طور کلی آنچه از آن با عنوان بزهکاری و بزه‌دیدگی نوجوانان یاد می‌شود)، یکی از طرح‌های جمعیت امام علی است. در این سال‌ها تاکنون 32 نوجوان محکوم به قصاص با پیگیری‌های مددکاران جمعیت امام علی بخشیده شده‌اند.

چه نوجوانانی برای بخشش انتخاب می‌شوند؟
کودکانی که به علت فقر، عدم آموزش صحیح مهارت‌های زندگی ارتباطی و گاه اعتیاد و رفتار ناهنجار خانواده و محیط پیرامون‌شان در اقدامی کودکانه مرتکب بزه شده و پرشورترین سال‌های عمرشان را پشت میله‌های کانون اصلاح و تربیت گذرانده‌اند.

جمعیت امام علی ابتدا وضعیت مددجو را کامل بررسی می‌کند و پس از تأیید، هر قدمی که بتواند برای آزادی او برمی‌دارد. در این خصوص نیز ابتدا امور مددکاری زندان و سپس بازدید از خانواده محکوم و همچنین ملاقات حضوری با وی و مطالعه دقیق پرونده از فاکتورهای تصمیم‌گیری برای ورود یا عدم ورود جمعیت به یک پرونده قتل هستند.

نحوه حمایت مالی در طرح طفلان مسلم با پرداخت حتی مبلغی اندک در حد توان و اطلاع‌رسانی این طرح و وبسایت بخشش در تأمین وجه المصالحه برای بخشش زندگی دوباره به این کودکان امکان‌پذیر است.

راه‌های پرداخت کمک‌های نقدی:
1) پرداخت از طریق موبایل ایرانسل و رایتل #30*730*
2) لینک پرداخت مستقیم: donate.sosapoverty.org/life
3) شماره کارت به نام جمعیت امام علی(ع):6104337981767088

گفتنی است؛ جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی(ع) یک سازمان مردم نهاد، کاملا مستقل، غیرسیاسی و غیردولتی است که در سال 1378 با هدف کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی تأسیس شد. این سازمان مردم نهاد دارای مجوز از وزارت کشور به شماره ثبت 19061 و همچنین دارای مقام مشورتی در شورای امور اقتصادی - اجتماعی سازمان ملل می‌باشد. جمعیت امام علی(ع) هم اکنون دارای 30 مرکز خدمات به کودکان کار و محورم از تحصیل فعال در 11 استان کشور می‌باشد.
captcha