رسانه‌های قرآنی باید آموزه‌های قرآنی را به بطن جامعه بیاورند
کد خبر: 3659548
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ 193

رسانه‌های قرآنی باید آموزه‌های قرآنی را به بطن جامعه بیاورند

گروه جامعه: یک کارشناس مسائل قرآنی گفت: رسانه‌های قرآنی باید براین موضوع متمرکز شوند که بتوانند آموزه‌های قرآنی را در بطن جامعه بیاورند. یکی از کارهای خوبی که رسانه‌های قرآنی می‌توانند انجام دهند، تبلیغ و ترویج این آموزه‌ها در بطن جامعه است.

مهدی نجفی، عضو شورای مرکزی جمعیت قرآنی استان تهران و کارشناس مسائل قرآنی و فرهنگی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به نقش رسانه‌ها در پوشش اخبار قرآنی گفت: اطلاع‌رسانی و تولید خبر، از اهداف رسانه‌های قرآنی است و رسانه‌های قرآنی با پوشش حوزه فعالیت‌های قرآنی، تبلیغ آموزه‌های قرآنی، روش‌های آموزش قرآن و ترویج و تبلیغ فعالیت‌های قرآنی در کل کشور می‌توانند سهم بسزای در این زمینه داشته باشند.

وی به عملکرد مناسب رسانه‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: با توجه به رصدی که داشتم، رسانه‌های قرآنی خوب عمل می‌کنند؛ خبرگزاری‌های قرآنی در میان دیگر خبرگزاری‌ها، عملکرد مناسب‌تری دارند و خوش درخشیدند.

این کارشناس مسائل قرآنی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم رسانه‌های قرآنی در تولید اخبار به روز باشند و به صورت تخصصی در این حوزه عمل کنند. یکی از بعدهایی که فکر می کنم در حوزه قرآنی باید در جامعه نسبت به آن توجه شود، این بوده که رسانه‌ها تلاش کنند تا فرهنگ حاکم بر جامعه، مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و اهل بیت(ع) باشد؛ چراکه کشورمان یک کشور شیعی و اسلامی است.

وی بیان کرد: رسانه‌های قرآنی باید براین موضوع متمرکز شوند که بتوانند آموزه‌های قرآنی را در بطن جامعه بیاورند. یکی از کارهای خوبی که رسانه‌های قرآنی می توانند انجام دهند، تبلیغ و ترویج این آموزه‌ها در بطن جامعه است.

نجفی اظهار کرد: معرفی شخصیت‌های قرآنی، یکی دیگر از اقداماتی است که باید توسط رسانه‌های قرآنی در اقصی نقاط کشور انجام شود.البته مؤسسات مردم نهاد این فعالیت‌ها را انجام می دهند و به نظرم این‌ها می‌توانند مدنظر رسانه‌های قرآنی باشد و مورد توجه ویژه داشته باشد.

captcha