تشریح آخرین تصمیمات نمایندگان مجلس در حمایت از خانواده
کد خبر: 3659593
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ 206

تشریح آخرین تصمیمات نمایندگان مجلس در حمایت از خانواده

گروه سیاسی: رئیس فراکسیون خانواده گفت: با توجه به اهمیت خانواده، مجلس شورای اسلامی فراکسیون خانواده را تشکیل داده که بنا شده تا با همکاری پژوهشگاه‌ها به تحکیم پایه‌های خانواده بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، پروانه مافی، عضو فراکسیون زنان و کمیسیون شوراها در جریان بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه ایکنا به تشریح آخرین تصمیمات نمایندگان مجلس در حوزه حمایت از خانواده پرداخت.
وی ضمن تأکید بر اهمیت زنان در تحکیم پیوند عاطفی میان اعضای خانواده و ضرورت حمایت از آنها در تمامی عرصه‌ها گفت: یکی از مسائلی که در دستور کار مجلس دهم قرار دارد و همچنین  به آن توجه زیادی تا به امروز شده، حمایت از خانواده و زنان است. به همین دلیل من پیشنهاد دادم تا کمیسیون ویژه خانواده را در مجلس ایجاد کنیم؛ بنابراین طرح آن‌را تنظیم کردم و به ریاست مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. ایشان بررسی کردند و گفتند کمیسیون چون یک تعداد مشخصی از نمایندگان را که حدوداً 23 نفر است را باید به طور دایم در کمیسیون شرکت کنند را در اختیار داشته باشد، بنابراین چون نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی تقسیم شده بودند، دیگر به اندازه کافی نماینده در اختیار نداشتیم که در نهایت به واسطه گفت‌وگوهای متناوب به این نتیجه رسیدیم که فراکسیونی را تحت عنوان فراکسیون خانواده تشکیل دهیم؛ چون فراکسیون محدود تعداد نفرات را ندارد، مورد استقبال رئیس مجلس استقبال خوبی قرار گرفت و حمایت خود را از تشکیل این فراکسیون اعلام کردند. این فراکسیون با حدود 60 نفر از نمایندگان که علاقه‌مند به عضویت در این فراکسیون بودند و عموماً هم که از گروه پزشکان، روان‌پزشکان، جامعه شناسان و حقوق‌دانان مجلس هستند اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: انتخابات این فراکسیون انجام شد و من هم از طرف اعضاء به طور اجماع به عنوان رئیس فراکسیون انتخاب شدم و نایب رئیس اول، سیدمرتضی خاتمی و نایب رئیس دوم، علی وقف‌چی است. همچنین خانم‌ها ناهید تاج‌الدین و سکینه الماسی به‌عنوان دبیران هیأت رئیسه و زهرا ساعی به‌عنوان سخنگوی این فراکسیون برگزیده شدند، این دقیقاً ساختار اداری فراکسیون است.
مافی افزود: در این فراکسیون، مسائل مربوط به خانواده اعم از زن و کودک مورد بررسی قرار می‌گیرد و هرجا که ضعف قانونی وجود دارد، فراکسیون نسبت به آن فعال است و آن‌را بررسی می‌کنیم و در صورتی‌که نیاز به وضع قوانین جدید باشد، قدم آن‌را خواهیم برداشت.
عضو فراکسیون خانواده در پایان اشاره کرد: ما در قدم اول با مراکز پژوهشی که در دانشگاه‌ها به مسائل حوزه خانواده می‌پردازند، مستقیماً ارتباط برقرار کردیم، از جمله این مراکز، پژوهشگاه زنان و خانواده دانشگاه الزهرا(س) است که از آن‌ها خواستیم تا پژوهش‌های خودشان را در این حوزه به ما ارسال کنند تا ما تصمیمات لازم را در حوزه خانواده اتخاذ کنیم.
captcha