آمار بخش معارفی جشنواره ملی قرآن دانشجویان
کد خبر: 3660202
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

آمار بخش معارفی جشنواره ملی قرآن دانشجویان

گروه مسابقات: آمار تعداد ثبت‌نام کنندگان برای حضور در سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در بخش معارف قرآنی اعلام شد که براساس آن ۲۴ استاد و ۱۷۲ دانشجو از دانشگاه‌های مختلف در این بخش حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از معاونت فرهنگی - دانشجویی وزارت بهداشت، آمار تعداد ثبت‌نام کنندگان برای حضور در سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود در بخش معارف قرآن اعلام شد. 

بر اساس این آمار ۲۴ استاد و ۱۷۲ دانشجو از دانشگاه‌های مختلف در بخش معارفی جشنواره حضور خواهند داشت. در بخش معارف قرآنی این جشنواره شرکت‌کنندگان در رشته‌های احکام، صحیفه سجادیه، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین(ع)، نهج‌البلاغه، پرسمان و حفظ موضوعی قرآن کریم با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

بنابر این گزارش، ۱۹۶ نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های دستگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و... در سامانه جشنواره ثبت نام کرده‌اند.

در بخش معارف قرآنی به تفکیک ۲۴ دانشجو در رشته احکام، ۲۰ دانشجو در رشته صحیفه سجادیه و ۲۱ دانشجو در رشته آشنایی با احادیث اهل بیت(ع) ثبت نام کرده‌اند. ضمنا ۲۲ دانشجو و ۱۲ استاد در رشته ترجمه و تفسیر قرآن کریم در این جشنواره حضور خواهند داشت.

همچنین در بخش معارف قرآنی و در رشته سیره معصومین(ع) نیز ۲۳ دانشجو حضور خواهند داشت و در رشته نهج‌البلاغه ۲۰ دانشجو و ۱۲ استاد به رقابت خواهند پرداخت. ضمن این که در بخش معارف قرآنی و در رشته پرسمان ۲۲ دانشجو و در رشته حفظ موضوعی قرآن کریم ۲۰ دانشجو در سامانه جشنواره ثبت نام به عمل آورده‌اند.

دانشجویان و اساتید شرکت‌کننده در جشنواره سی و دوم از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تابعه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، دانشگاه‌های پیام نور، فنی حرفه‌ای، علمی کاربردی، دانشگاه آزاد، دانشگاه علوم معارف و جهاد دانشگاهی هستند.

میزبانی این دوره از جشنواره که سی ودومین دوره آن است، برعهده وزارت بهداشت است و سال پیش این جشنواره توسط دانشگاه فرهنگیان برگزار شده و مرحله نهایی آن امسال از ششم تا هشتم آذر ماه در حوزه هنری شهر تهران برگزار  می‌شود.

برای نخستین بار در سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت به میزبانی وزارت بهداشت، اساتید و اعضای هیأت علمی در برخی از رشته‌ها می‌توانند حضور داشته باشند و به رقابت بپردازند. همچنین امسال برای اولین بار به دلیل تقارن هفته قرآن و عترت با مراسم اربعین، تصمیم گرفته شد تا این جشنواره بعد از این مراسم و در آذرماه برگزار شود.

captcha