برپایی 20 موکب در مسیر زائران اربعین از سوی اداره اوقاف اصفهان
کد خبر: 3660730
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

برپایی 20 موکب در مسیر زائران اربعین از سوی اداره اوقاف اصفهان

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برپایی 20 موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین از محل کمک‌های خیرین و موقوفات منطبق خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن امیری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان اظهار کرد: اداره کل اوقاف استان اصفهان جمعا 20 موکب را در مسیر راهپیمایی زائرین اربعین در خاک ایران و عراق برپا کرده است.
وی افزود: بیشتر این موکب‌ها با محوریت بقاع متبرکه و کمک خیرین و بخشی نیز از محل موقوفات منطبق راه‌اندازی شده است. در این موکب‌ها با طبخ غذای گرم از زائران پذیرایی می‌شود و مبلغانی که در موکب‌ها حضور دارند، آماده پاسخگویی به مسائل شرعی هستند و خیمه‌های معرفت را اداره می‌کنند. تعداد 10 موکب متعلق به آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع) نیز شستشوی لباس زائرین را انجام می‌دهند.
حجت‌الاسلام امیری با بیان اینکه چون زائران اصفهانی از مرز چذابه وارد خاک عراق می‌شوند، موکب اصلی اداره اوقاف اصفهان با نام موکب‌الحسین، مزین به عکس شهید حججی به وسعت 1000 متر مربع در مرز چذابه برپا شده است، گفت: در این موکب، اسکان و پذیرایی زائران انجام می‌شود و برای اولین بار، سیستم وای‌فای مجازی راه‌اندازی شده است که با سرعت بالا، محتوای نرم‌افزاری شامل ادعیه و فایل‌های صوتی مداحی در اختیار زائران قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه دوربین‌های سه بعدی به منظور زیارت مجازی نصب شده تا زائران قبل از تشرف به عتبات عالیات، با فضای این اماکن متبرکه آشنا شوند.
معاون فرهنگی-اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: مسابقه سوژه و تصویر در مسیر راهپیمایی نیز پیش‌بینی شده است و زائران می‌توانند تصاویر خود را از طریق تلگرام به شماره‌ای که در پوسترهای مسابقه درج شده، ارسال کنند.
وی تصریح کرد: مردم می‌توانند موقوفات جدیدی را با هدف خدمت به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) و هزینه آن در مسیر پیاده‌روی اربعین ثبت کنند.
حجت‌الاسلام حسن امیری با بیان اینکه مراسم روز اربعین حسینی با حضور هیئات مذهبی و عزاداران حسینی در تمام امامزادگان و بقاع متبرکه استان اصفهان برگزار می‌شود، گفت: شاخص‌ترین مراسم در سطح شهر اصفهان در امامزاده جعفر شاه کرم، جنب فرودگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار می‌شود و در این مراسم، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت‌الله طباطبایی‌نژاد یا آیت‌الله ناصری اقامه خواهد شد و سپس با اطعام زائرین از سوی هیئت امنای آستان مقدس و تعزیه‌خوانی ادامه می‌یابد.

captcha