پایان مرحله استانی جشنواره مدهامتان/ تعویق یک هفته‌ای مرحله کشوری
کد خبر: 3660928
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
میرزایی‌نسب خبر داد:

پایان مرحله استانی جشنواره مدهامتان/ تعویق یک هفته‌ای مرحله کشوری

گروه مسابقات: دبیر جشنواره قرآنی مدهامتان با اشاره به پایان مرحله استانی این جشنواره در هفته گذشته، گفت: مرحله کشوری این جشنواره به احتمال زیاد یک هفته به تعویق خواهد افتاد.

مجتبی میرزایی‌نسب، دبیر جشنواره قرآنی مدهامتان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد آخرین تغییرات و تحولات دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان، گفت: با برگزاری مسابقات مرحله استانی در استان‌های آذربایجان غربی،‌ خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان، مرحله استانی این مسابقات در تمامی استان‌های کشور برگزار شد تا این مرحله عملاً به کار خود پایان دهد.
وی با اشاره به اینکه استان‌ها در حال حاضر مشغول ارسال اسامی نفرات برتر برای دبیرخانه استان میزبان هستند، افزود: قرار شده است تا هفته جاری و تا پایان آن جمع‌بندی اطلاعات صورت بگیرد و اسامی تمام افرادی که باید در مرحله کشوری حضور داشته باشند،‌ برای استان میزبان ارسال شود تا بتوانیم برای مرحله کشوری این مسابقات در مرحله کشوری آماده شویم. 
‌دبیر جشنواره قرآنی مدهامتان، در ادامه در مورد زمان برگزاری مرحله کشوری نیز بیان کرد: بر اساس زمانی که ابتدا به ما اعلام شده بود، مقرر بود تا مرحله کشوری استانی روزهای 14 تا 17 آذرماه برگزار شود. اما با توجه به شرایط به وجود آمده احتمال تغییر یک هفته‌ای این مسابقات وجود دارد.
میرزایی‌نسب به انتخاب استان خراسان‌ رضوی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 اشاره و اظهار کرد: بر همین اساس مقرر شده است تا در همان ایامی که مسابقات مدهامتان برگزار می‌شد‌، نمایشگاه کتاب ناشران کشورهای جهان اسلام برپا خواهد بود. استان میزبان مکاتباتی با ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد انجام داده است تا با توجه به این همزمانی مسابقات مدهامتان با یک هفته تعویق برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه این تعویق به منظور ارائه خدمات بیشتر به شرکت کنندگان در مسابقات و در اختیار قرار دادن تمامی امکانات است، عنوان کرد: این موضوع در حال حاضر در دبیرخانه در حال بررسی است و طی روزهای آینده تعویق مسابقات یا برگزاری در زمان از پیش اعلام شده،‌ به طور قطع مشخص خواهد شد. 
دبیر جشنواره قرآنی مدهامتان با تأکید بر اینکه به احتمال بسیار زیاد این اتفاق رخ خواهد داد و مسابقات از 21 تا 23 آذرماه برگزار شود، گفت: با توجه به اینکه بنا را بر همکاری با استان میزبان قرار داده‌ایم، به احتمال قوی این مسابقات با تعویق همراه خواهد بود. ضمن اینکه باید با ستاد عالی مسابقات نیز هماهنگ کنیم و موافقت آنها را با برگزاری این مسابقات در تاریخ 21 تا 23 آذرماه را مدنظر قرار دهیم.
میرزایی‌نسب در بخش دیگری از این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: تا نون یک سری از دبیرخانه‌های استانی تا کنون ریز نمرات را ارسال نکرده‌اند. بر اساس آیین‌نامه سهمیه‌ها متفاوت است ضمن اینکه یک سری سهمیه‌ها هم از طریق دبیرخانه جشنواره جوانان اضافه می‌شود، با این وجود مرحله کشوری این جشنواره با حضور بیش از 250 شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان و به میزبانی استان خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار می‌شود. 
captcha