اربعین؛ نماد بقای عاشورا/ پیام امام حسین(ع) از بین رفتنی نیست
کد خبر: 3661064
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

اربعین؛ نماد بقای عاشورا/ پیام امام حسین(ع) از بین رفتنی نیست

گروه معارف: رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان اشتهارد با تاکید بر اینکه اربعین نماد بقای عاشورا است، گفت: پیام امام حسین(ع) که همان مبارزه با ظلم و فساد زمانه است، هیچگاه از بین نمی‌رود.

حجت الاسلام حسین امينی، رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان اشتهارد در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: پياده‌روی اربعين یعنی هنوز کلام حسین‌بن‌علی(ع) و عقاید او زنده است و پرچم اهل بیت(ع) برافراشته بوده و دانش‌آموختگان این مکتب را مردمان عاشق اهل بیت و شهدا اعم از مدافعان حرم، دانشمندان هسته‌ای و شهدای دفاع مقدس تشکیل داده‌اند.
وی افزود: تمام همت و تلاش امامان اهل‌ بیت و شیعیان زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره امام حسین(ع) و ورود در مبارزه‌ای فرهنگی علیه نظام ستمکار اموی و پس از آن نظام عباسی و همه نظام‌‌های ستمگر در طول تاریخ است.
اين مسئول با بيان اينكه اربعین نماد بقای عاشورا و پیام اربعین، پیام پیروزی حق بر باطل، خون بر شمشیر است، بيان كرد: اربعين حسينی آغاز شکل جدیدی از نبرد فرهنگی با طاغوت‌‌های زمانه است.
امينی تصريح كرد: اربعین ثمره عاشورا است و آنچه امام حسین در عاشورا آغاز کرد در اربعین به بار می‌نشیند.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان اشتهارد خاطرنشان كرد:هر کس پیاده به زیارت امام حسین(ع) رود خداوند برای هر گامی که آن فرد بر می‌دارد حسنه‌ای را نوشته، گناهی از او پاک کرده و درجه‌ای به رتبه او می‌افزاید.
captcha