زائران اربعین از اهداف حسین(ع) صیانت می‌کنند
کد خبر: 3661102
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

زائران اربعین از اهداف حسین(ع) صیانت می‌کنند

گروه معارف: فرمانده انتظامی البرز گفت: زائران اربعین در راستای صیانت از اهداف حسین(ع) و جهانی کردن ارزش‌های الهی گام برمی‌دارند.

عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین مانور اقتدار و عظمت شیعیان در دنیا است و هیچ قدرتی جز قدرت سیدالشهدا(ع) و شیعه‏ نمی‏تواند چنین اجتماع بزرگی را رقم بزند.
وی افزود: مراسم با شکوه پیاده‌روی و اجتماع عظیم اربعین‌حسینی نمایشی باشکوه از شور و شعوری است که می‏تواند راه درمان بسیاری از دردهای جهان اسلام باشد چراکه این‏ راهپیمایی، موجب نزدیکی قلوب و یکی از مهم‏ترین عوامل تحقق وحدت مسلمانان جهان است.
این مسئول بیان کرد: این همایش عظیم که بر محور عشق به ابا عبدالله الحسین شکل می‌گیرد، نشان می‌دهد اگر جهان اسلام بخواهد بر مسئله وحدت مسلمانان تمرکز کند، محبت اهل بیت(ع) مهم‏ترین مساله است که می‏تواند به ‏عنوان محور مورد توجه قرار گیرد.
محمدیان در ادامه به آثار و برکات پیاده‌روی اربعین سیدالشهدا(ع) اشاره و ابراز کرد: تحقق ارزش‌های الهی در پرتو اربعین حسینی، تجسم عملی شعائر، صفا و صمیمت، نظم، ازخود گذشتگی بین زائران از اهم برکات این اجتماع گسترده مردمی است.
فرمانده انتظامی البرز با بیان اینکه زائران در پیاده‌روی اربعین‌حسینی باید در راستای جهانی کردن ارزش‌های الهی گام بردارند و آن را به دنیا صادر کنند، گفت: صدور این ارزش‌ها به سرتاسر جهان، نیازمند شناساندن امام حسین(ع) به دنیاست و این مانور 20 میلیونی اعم از شیعه و سنی و سایر آحاد مردمی و حتی پیروان دیگر ادیان الهی بیانگر معرفی سیدالشهدا(ع) و فلسفه قیام آن حضرت به دنیا است.
وی تاکید کرد: زائران با حضور گسترده خود در اجتماع عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی باید تجسم عینی شعائر مهمی نظیر ایثار و فداکاری، از خودگذشتگی، ظلم ستیزی، عدالت و ترویج ارزش‌های انسانی که تبلور همه آن‌ها در عاشوراست را محقق سازند.
این مسئول در پایان ترویج اندیشه شیعی، نزدیکی قلوب مسلمین، تقویت وحدت بین امت اسلامی، تبری از تکفیری‌ها را از دیگر اهداف پیاده‌روی اربعین دانست و گفت: فرهنگ و اندیشه ائمه اطهار(ع) بسیار ناب است اما متاسفانه مغفول مانده و آن گونه که باید، مورد توجه نیست، بنابراین باید از این مانورعظیم در راستای گفتمان‌سازی و ترویج اندیشه‌های اهل‌بیت(ع) استفاده کنیم.
captcha