تمام مسئولان كشوری و لشكری خود را خادم قرآن بدانند
کد خبر: 3662465
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

تمام مسئولان كشوری و لشكری خود را خادم قرآن بدانند

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ حافظ برتر رشته حفظ 5 جزء مسابقات قرآن نزاجا منطقه 2 كشور با یادآوری ملزومات تحقق جامعه قرآنی تأكید كرد: باید خود را به صورت صد درصد در خدمت به قرآن بدانیم یعنی همه مسئولان از رأس تا پایین چه در كسوت لشكری و چه كسوت كشوری باید خود را در گام نخست خادم قرآن بدانند.

علی احمدی، حافظ برتر رشته حفظ 5 جزء مسابقات قرآن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی منطقه 2 كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، ضرورت توجه به فعالیت‌های قرآنی را یادآور شد و گفت: اگر بخواهیم تابع ولایت فقیه باشیم باید به تمام منویات مقام معظم رهبری توجه كرده و جامه عمل بپوشانیم و یكی از مهم‌ترین منویات معظم‌له نیز تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور است.

وی افزود:‌ مسلماً تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور یك كار سهل‌الوصول نیست بلكه نیاز به زحمات، برنامه‌ریزی و هدفگذاری دارد و باید برای آن پیگیری مداوم داشته و به مباحث قرآنی اهمیت داد.

احمدی با یادآوری ملزومات تحقق جامعه قرآنی تأكید كرد: اینكه تنها در كلام خود برای قرآن و فعالیت‌های قرآنی ارزش قائل شویم اما در عمل آن طور كه باید آن را تكریم نكنیم، مسلماً به هیچ عنوان مطلوب و زیبنده جامعه اسلامی نیست لذا باید خود را به صورت صد درصد در خدمت به قرآن بدانیم یعنی همه مسئولان از رأس تا پایین چه در كسوت لشكری و چه كسوت كشوری باید خود را در گام نخست خادم قرآن بدانند و متواضعانه در این مسیر قرار گیرند و مسلماً وقتی اخلاص در امور باشد، خداوند نیز ما را یاری خواهد كرد.

روند رو به رشد فعالیت‌های قرآنی ارتش

این حافظ قرآن كریم در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مسابقات قرآن در ارتش جمهوری اسلامی اشاره كرد و گفت: بحمد الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینكه یك ارتش مكتبی است، لذا از ابتدای شكل‌گیری انقلاب اسلامی شروع به برگزاری مسابقات قرآن كریم كرده است و امسال شاهد برگزاری سی و هفتمین دوره این مسابقات هستیم.

وی، روند مسابقات قرآن ارتش را یك روند صعودی و مثبت دانست و گفت: بحمد الهی سطح مسابقات سال به سال بالاتر می‌آید ضمن اینكه امسال برای نخستین بار كارگاه‌های آموزشی قرآن برای حفاظ شركت كننده در مسابقات در نظر گرفته شد، كه بسیار كار به جا و مناسبی است و امیدواریم همچنان برپایی این كارگاه‌ها تداوم یابند.

captcha