رسالت‌های خبرگزاری قرآنی از زبان دو استاندار
کد خبر: 3663742
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

رسالت‌های خبرگزاری قرآنی از زبان دو استاندار

گروه سیاسی: استانداران قم و مرکزی به بیان نکاتی درباره مهم‎ترین رسالت‌های خبرگزاری قرآنی پرداختند.

«سیدعلی آقازاده» استاندار مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به بحث درباره رسالت‌های رسانه‌های دینی به ویژه خبرگزاری قرآنی پرداخت و اظهار کرد: معتقدم ایران تنها کشوری در دنیای اسلام است که قرآن از جایگاه باید و شاید خود برخوردار است و هرچند که هنوز این دغدغه برای مقام معظم رهبری وجود دارد که در نگاه به قرآن، مفاهیم قرآنی و پیاده کردن اعتقاد قرآنی به شأن و جایگاه درخور و مناسب نرسیده‌ایم، اما اگر بخواهیم با سایر کشورها و حتی با ده سال اخیر کشور خودمان مقایسه کنیم، میزان فعالیت‌های قرآنی در کشور بسیار بیشتر شده است.
استاندار مرکزی ادامه داد: تأسیس یک خبرگزاری به نام قرآن می‎تواند در راستای این هدف جمهوری اسلامی ایران بسیار مؤثر باشد و مسیر را هموار کند اما بنده به عنوان یک مسئول اطلاع چندانی از فعالیت‌های این خبرگزاری نداشته‌ام.
آقازاده یادآور شد: این امر نشان می‌دهد که باید مسئولان استان‌ها و همچنین در تهران از این خبرگزاری حمایت کنند تا کاربران بیشتری جذب شما شوند. بنده معتقدم کار شما بسیار زیبا و درخور توجه است و ان‎شاءالله در فعالیت خود موفق باشید.

رسالت‌های خبرگزاری قرآنی از زبان دو استاندار
همچنین «سیدمهدی صادقی» استاندار قم در گفت‌وگو با ایکنا به بیان دیدگاه‌های خود درباره اهمیت رعایت اخلاق در فعالیت‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای پرداخت و اظهار کرد: اگر در هر حوزه‌‌ای، اخلاق وجود نداشته باشد آن فعالیت ارزش خود را از دست می‌دهد و بنابراین بنده معتقدم باید حتما در همه حوزه‌ها و مخصوصا فعالیت‌های مطبوعاتی به رعایت اخلاق توجه شود و اگر خارج از این باشد معنا و مفهوم خود را از دست می‌دهد.
صادقی درباره مهم‌ترین رسالت‌های رسانه‌های دینی به ویژه خبرگزاری قرآنی گفت: صداقت و انتشار مطالب متقن و محکم و زیربنای اخلاقی، مهم‌ترین رسالت‌های خبرگزاری شماست و ان‌شاءالله همگی متعهد به رعایت اخلاق در حوزه‎های کاری خودمان باشیم.
استاندار قم در پایان یادآور شد: اگر نگوئیم که گوهر اخلاق، گمشده‌ای است که ما باید دنبالش بگردیم و آن را پیدا و تقویت کنیم اما باید سعی کنیم وضعیت رعایت اخلاق در جامعه را تقویت کنیم.
captcha