ثبت هفت وقف جدید در شهرستان قاین
کد خبر: 3664489
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
رئیس اداره اوقاف قاین خبر داد:

ثبت هفت وقف جدید در شهرستان قاین

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاین از ثبت هفت وقف جدید در سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام رحیمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این وقفیات در روستاهای چدان، محمدآباد علم و اسفشاد به ثبت رسیده است.
وی افزود: در دهه وقف امسال، همایش یاوران وقف با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در شهرستان قاین برگزار خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاین بیان کرد: همچنین دیدار با فرماندار و امام جمعه، سرکشی از بیماران، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری بین‌المللی و غبارروبی امام‌زادگان حسن(ع) و افضل(ع) و امام‌زاده زبیده خاتون اسفشاد از دیگر برنامه‌های هفته وقف در شهرستان قاین است.
رحیمی ادامه داد: برگزاری نشست‌های صنفی به منظور افزایش وقف جدید با حضور اقشار مختلف مردم و معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، همایش پیاده‌روی  به سمت امام‌زادگان حسن و افضل(ع)، نواخته شدن زنگ وقف در یکی از مدارس قاین به صورت نمادین و برپایی نمایشگاه «همه واقف باشیم» از دیگر برنامه‌های این اداره در این هفته است.
وی اظهار کرد: در ایام دهه وقف دو باب مغازه تجاری در شهرستان قاین به بهره‌برداری محتوا خواهد رسید و همچنین کلنگ شش باب زائرسرای خیرساز  در امام‌زاده بی بی زبیده خاتون اسفشاد به زمین زده خواهد شد .
شهرستان قاین، 665 موقوفه دارد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاین با بیان اینکه در شهرستان قاینات 665 موقوفه و1474رقبه داریم، افزود: نیات اکثر وقف‌ها عزاداری سیدالشهدا(ع) است و از ابتدای سال نیز با به روز رسانی و ساماندهی اجارات موقوفه و املاک وقفی، در صدد بالابردن بهره‌وری موقوفات نیات هستیم.
رحیمی ادامه داد: 217مسجد در شهرستان قاین نیز به عنوان موقوفه انتفاعی تحت پوشش اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان است.
وی بیان کرد: در قاینات 13بقعه متبرکه و دارای شجره‌نامه صحیح داریم که از این تعداد، سه بقعه شاخص هستند و در مناسبت‌های مختلف، فعالیت‌های فرهنگی در این بقاع شاخص برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاین تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی بقاع شاخص در قالب طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی و بصیرت عاشورایی در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.
رحیمی از ثبت هفت وقف جدید در سال جاری خبر داد و افزود: این وقفیات در روستاهای چدان، محمدآباد علم و اسفشاد به ثبت رسیده است.
وی اظهار کرد: با توجه به این که در حال حاضر شهرستان قاینات به موقوفاتی با نیات قرآنی و آموزشی و بهداشتی نیارمند است؛ لذا خواسته ما از افرادی که تمایل دارند وقفیاتی را داشته باشند این است که نیات آن‌ها بر اساس نیاز شهرستان باشد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاین با اشاره به حرکت خوب مردم منطقه در فعالیت‌های عمرانی امام‌زادگان، بیان کرد: برای طرح‌های عمرانی امام‌زادگان کمک‌های خوبی صورت گرفته است.
رحیمی یادآور شد: برای امام‌زادگان حسن و افضل تا‌کنون حدود500 میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است و طرح عمرانی این امام‌زادگان در حال اجرا است.
captcha